Darth Vader cégautója

Vezettük - Brabus Rocket 900

Szerző: Heinrich Lingner levél küldés  Biró Csongor levél küldés 
Dátum: 2016.11.13. 06.00

Tizenkét hengeres, 6,3 literes, 900 lóerős motor, 170 millió forintos ár, 350 kilométer/óra fölötti végsebesség – mindenben csúcsra tör a fekete monstrum. Oligarchák, szuper-gazdagok és rapperek vezetik. Egy duisburgi éjszakára mi is birtokba vettük.

Emlékeznek azokra a fekete, füstös, bestiális kinézetű amerikai autókra, amelyek a háború előtt és után pár évvel ijesztgették az utcák népét? Egyikük, a Mercury Coupé, Stallone Cobrájában futott be szép filmes karriert. Olyan sötét és kifürkészhetetlen, hogy ha rátámaszkodnánk hosszú és forró motorházfedelére, azt hinnénk, egy mély fekete lyuk szív magába. Pont ilyen fekete és mélybe lerántó a Brabus Rocket 900.

Listaár 508 222 euró (kb. 160 millió forint)

A fényezés neve egyébként Maybach balti fekete, és a Brabus extralistán 9 millió a felára. Ez csak a külső szín. Pont illik ahhoz a milliőhöz, ahová fotózni vittük a duisburgi éjszakában. A Thyssen egykori kohója 1985-ig üzemelt, valahol félúton a Meiderich és Hambron városrészek között. Sötétben felélednek az olvasztó fényei, igaz, most nem a forró fém világít, hanem Jonathan Park képzőművész fényinstallációja tartja ébren az éjszakát. Brabusunk olyan sötét, hogy beszívja a fény minden morzsáját. Mintha a jó és a rossz jedi fénykardos párbaját látnánk. A járókelők ugyanakkor ügyet sem vetnek rá, nem kérdeznek semmit, csak lehajtott fejjel elmennek mellettünk. Ennyire hétköznapiak lennénk, vagy ennyire sötétek?

Az igazi ínyencek belehuppannak a bőrfotelbe, bekapcsolják a masszírozást és csak révedeznek az elsuhanó fények misztikus játékában

Az igazi ínyencek belehuppannak a bőrfotelbe, bekapcsolják a masszírozást és csak révedeznek az elsuhanó fények misztikus játékában

Helló! Ez egy Mercedes-Maybach S600! Húsz centit toldottak a tengelytávba, így a kocsi teljes hossza 5,5 méter. Nehéz nem észrevenni, valljuk be! Duisburgba nem saját lábon jött, a bottropi központból egy szintén ébenfekete kamion rakterében bújt el a világ szemei elől. Csak pár órára kaptuk meg. A játékunk után Dubaiban egy autókiállításon hivatalos. Reméljük, megússza karcolások nélkül.

Alapja egy Maybach S600

Magától értetődő, hogy Európán kívül kell keresnünk az életterét – magyarázták nekünk a Brabus vezetői, de azért a figyelem a kontinensünkön is kiemelt iránta. Az érdeklődőknek rendelkezniük kell némi anyagi biztonsággal, hisz csak a csupasz Maybach S600 minimum 59 millió forintba kerül átszámítva. Erőlködés nélkül ennek a dupláját fizethetjük ki, ha extrákat is kérünk az autóhoz. És a Rocket 900 átalakítás csak ez után következhet! A végső ár olyan vaskos, hogy csak az áfájából kijönne egy combos Porsche 911: mintegy 170 millió forintot kell a pénztárba hagynunk a Brabusért. A legtöbb vevő persze tengereken túli, így az áfát megspórolják, a kocsi nettó ára 134 millió forint. Nem hiszem, hogy ezzel nagyobb kedvet adtam kedves olvasóinknak.

A Brabus Rocket 900-ast pont úgy viselkedik az úton, mint egy normális S-osztály, azzal a különbséggel, hogy a 21-es felnik miatt pattogósabb

A Brabus Rocket 900-ast pont úgy viselkedik az úton, mint egy normális S-osztály, azzal a különbséggel, hogy a 21-es felnik miatt pattogósabb

Aki ilyen nagyságrendért vásárol autót, az leginkább a hátsó foteleket koptatja. A különleges bőrből varrt kárpitok, az utastér berendezései az utolsó ráncig mind remekművek és mindennek igen borsos az ára. A kanapéba úgy besüpped az ember, mintha az anyaméh melege cirógatná, miközben képernyők, kijelzők, tabletek és távirányítók hegyeivel kell megküzdenie a szerencsés bentlakónak. Az üzleti kiegészítők felára 6,8 millió forint. A sofőr és a főnök között egy külön kommunikációs csatorna működik, ezen keresztül közölheti például a kívánt úticélt. Ma este nem pompás kastélyokat és tengerparti szállodákat keresünk fel, hanem a gyár különböző egységei között suhanunk. A hatalmas kemencékben már nem fém fortyog, hanem például búvároktatás folyik.

1500 Nm 4200/perces fordulatnál

Bármennyire is fenséges a hátsó sor luxusa, néhány kilométer után bal első ülésbe kívánkozik az ember. Hiába csodálatos a zene és lenyűgöző szolgáltatások lazítanak el, mégiscsak vágyunk ennek a fenevadnak az irányítására. Ezért csakis és kizárólag az a motor a felelős, amelynek az extralistán a legdrágább szerep jutott. Áfa nélkül 28,2 millió forintba kerül a Rocket 900 V12. 6,3 liter a lökettérfogata, de a szokásos 630 helyett 900 lóerős és nyomatéka sem átlagos: 1500 newtonméteres. Ez elektronikusan lehatárolt, hisz a 12 hengeres erőmű könnyedén rizspudingot csinálna a hétfokozatú automatikus váltóból, a féltengelyekből és a 21 hüvelykes hátsó kerekekből.

V12, turbóval és töltőlevegőhűtővel, 6233 cm3, 662 kW (900 LE) 5500/percnél, 1500 Nm 4200/percnél

V12, turbóval és töltőlevegőhűtővel, 6233 cm3, 662 kW (900 LE) 5500/percnél, 1500 Nm 4200/percnél

Műszaki adatok

Brabus 900 Rocket
Listaár 508 222 euró (kb. 160 millió forint)
Motor V12, turbóval és töltőlevegőhűtővel, 6233 cm3, 662 kW (900 LE) 5500/percnél, 1500 Nm 4200/percnél
Saját tömeg 2335 kg
Tömeg/teljesítmény 2,5 kg/LE
Erőátvitel hátsókerékhajtás, hétfokozatú automatikus váltó
Futómű elöl dupla keresztlengőkaros, elöl-hátul csavarrugók, lengéscsillapítók, hátul több lengőkaros felfüggesztés
Hossz. x szél. x mag. 5453 x 1899 x 1478 mm
Menetteljesítmények 0-100 km/h 3,7 s
Legnagyobb sebesség >350 km/h
Fogyasztás (NEDC) 11,9 liter/100 kilométer

A sorompó magasra emelkedik, a Brabus Rocket 900 pedig egy nagy röffenéssel elhagyja az ipari kalandparkot és csatlakozik a duisburgi éjszaka nehézfiúihoz. Alig alapjáraton is nagy tempóval halad, olyan szépen gurgulázik a tizenkéthengeres, hogy könnyek szöknek a szemünkbe. Az egy tömbből kimart főtengelyt tökéletesen kiegyensúlyozták, a dugattyúk kovácsoltak, a turbófeltöltők minden eddiginél nagyobbak. Ezek mind a 900 lóerős teljesítmény alappillérei.

Átrobogunk a kikötőn, az ipari városrészen és valahol a Rajnán túl felhajtunk az autópályára. Padlógáznál kezdetben alig érzünk valamit, aztán olyan állapotba kerülünk, mint a csillagflotta katonái teleportálás közben. A hatalmas erő mindvégig jól uralható, sosem esünk át a sötét oldalra. Teljes terhelésnél kissé felemeli csillagjától megfosztott orrát, majd a V12-es dühösen a kalapácsok közé csap és addig tol, amíg letiltja az elektronika – vagy elénk ugrik egy Toyota Yaris.

A kilométerórát négyszázig skálázták, a motorfedél alatt pedig 900 lóerőt bújtattak el - ilyen erővel korábban csak Batman autója rendelkezett

A kilométerórát négyszázig skálázták, a motorfedél alatt pedig 900 lóerőt bújtattak el – ilyen erővel korábban csak Batman autója rendelkezett

A Brabusban a sebességhatárok értelmezhetetlenek. Végsebessége meghaladja a 350 kilométer/órát, álló helyzetből 200 kilométer/órás sebességre kilenc másodperc alatt katapultál. Nem túl gyakorlatias így haladni, ez a pillanatnyi fogyasztáson és a körülöttünk haladók rémületén is látszik. Az igazi luxus ebben rejlik: ez az autó nem ugyanabban a ligában játszik, mint a többi: ez egyszerűen überautó (lefogadnám, hogy egy ilyen Uberbe azért nem ülnének be az adóellenőrök). A vásárlók többsége azonban még nem is az erőt tartja legnagyobb erősségének, hanem azt a kényelmet, amellyel a hátsó üléseken álomba ringat. Egy álomba, amelyben Dubai és Monte-Carlo szállodái között furikázunk és hagyjuk, hogy beszippantson a fekete éjszaka felsőbbrendűsége.

 

Ez a cikk a Supercars magazinban jelent meg eredetileg, ilyen és ehhez hasonló anyagokért keresse a friss Autó Magazint az újságárusoknál! Fotók: Dino Eisele; Copyright: MPS 2016

Kommentek

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.