Darth Vader cégautója

Vezettük - Brabus Rocket 900

Szerző: Heinrich Lingner levél küldés  Biró Csongor levél küldés 
Dátum: 2016.11.13. 06.00

Tizenkét hengeres, 6,3 literes, 900 lóerős motor, 170 millió forintos ár, 350 kilométer/óra fölötti végsebesség – mindenben csúcsra tör a fekete monstrum. Oligarchák, szuper-gazdagok és rapperek vezetik. Egy duisburgi éjszakára mi is birtokba vettük.

Emlékeznek azokra a fekete, füstös, bestiális kinézetű amerikai autókra, amelyek a háború előtt és után pár évvel ijesztgették az utcák népét? Egyikük, a Mercury Coupé, Stallone Cobrájában futott be szép filmes karriert. Olyan sötét és kifürkészhetetlen, hogy ha rátámaszkodnánk hosszú és forró motorházfedelére, azt hinnénk, egy mély fekete lyuk szív magába. Pont ilyen fekete és mélybe lerántó a Brabus Rocket 900.

Listaár 508 222 euró (kb. 160 millió forint)

A fényezés neve egyébként Maybach balti fekete, és a Brabus extralistán 9 millió a felára. Ez csak a külső szín. Pont illik ahhoz a milliőhöz, ahová fotózni vittük a duisburgi éjszakában. A Thyssen egykori kohója 1985-ig üzemelt, valahol félúton a Meiderich és Hambron városrészek között. Sötétben felélednek az olvasztó fényei, igaz, most nem a forró fém világít, hanem Jonathan Park képzőművész fényinstallációja tartja ébren az éjszakát. Brabusunk olyan sötét, hogy beszívja a fény minden morzsáját. Mintha a jó és a rossz jedi fénykardos párbaját látnánk. A járókelők ugyanakkor ügyet sem vetnek rá, nem kérdeznek semmit, csak lehajtott fejjel elmennek mellettünk. Ennyire hétköznapiak lennénk, vagy ennyire sötétek?

Az igazi ínyencek belehuppannak a bőrfotelbe, bekapcsolják a masszírozást és csak révedeznek az elsuhanó fények misztikus játékában

Az igazi ínyencek belehuppannak a bőrfotelbe, bekapcsolják a masszírozást és csak révedeznek az elsuhanó fények misztikus játékában

Helló! Ez egy Mercedes-Maybach S600! Húsz centit toldottak a tengelytávba, így a kocsi teljes hossza 5,5 méter. Nehéz nem észrevenni, valljuk be! Duisburgba nem saját lábon jött, a bottropi központból egy szintén ébenfekete kamion rakterében bújt el a világ szemei elől. Csak pár órára kaptuk meg. A játékunk után Dubaiban egy autókiállításon hivatalos. Reméljük, megússza karcolások nélkül.

Alapja egy Maybach S600

Magától értetődő, hogy Európán kívül kell keresnünk az életterét – magyarázták nekünk a Brabus vezetői, de azért a figyelem a kontinensünkön is kiemelt iránta. Az érdeklődőknek rendelkezniük kell némi anyagi biztonsággal, hisz csak a csupasz Maybach S600 minimum 59 millió forintba kerül átszámítva. Erőlködés nélkül ennek a dupláját fizethetjük ki, ha extrákat is kérünk az autóhoz. És a Rocket 900 átalakítás csak ez után következhet! A végső ár olyan vaskos, hogy csak az áfájából kijönne egy combos Porsche 911: mintegy 170 millió forintot kell a pénztárba hagynunk a Brabusért. A legtöbb vevő persze tengereken túli, így az áfát megspórolják, a kocsi nettó ára 134 millió forint. Nem hiszem, hogy ezzel nagyobb kedvet adtam kedves olvasóinknak.

A Brabus Rocket 900-ast pont úgy viselkedik az úton, mint egy normális S-osztály, azzal a különbséggel, hogy a 21-es felnik miatt pattogósabb

A Brabus Rocket 900-ast pont úgy viselkedik az úton, mint egy normális S-osztály, azzal a különbséggel, hogy a 21-es felnik miatt pattogósabb

Aki ilyen nagyságrendért vásárol autót, az leginkább a hátsó foteleket koptatja. A különleges bőrből varrt kárpitok, az utastér berendezései az utolsó ráncig mind remekművek és mindennek igen borsos az ára. A kanapéba úgy besüpped az ember, mintha az anyaméh melege cirógatná, miközben képernyők, kijelzők, tabletek és távirányítók hegyeivel kell megküzdenie a szerencsés bentlakónak. Az üzleti kiegészítők felára 6,8 millió forint. A sofőr és a főnök között egy külön kommunikációs csatorna működik, ezen keresztül közölheti például a kívánt úticélt. Ma este nem pompás kastélyokat és tengerparti szállodákat keresünk fel, hanem a gyár különböző egységei között suhanunk. A hatalmas kemencékben már nem fém fortyog, hanem például búvároktatás folyik.

1500 Nm 4200/perces fordulatnál

Bármennyire is fenséges a hátsó sor luxusa, néhány kilométer után bal első ülésbe kívánkozik az ember. Hiába csodálatos a zene és lenyűgöző szolgáltatások lazítanak el, mégiscsak vágyunk ennek a fenevadnak az irányítására. Ezért csakis és kizárólag az a motor a felelős, amelynek az extralistán a legdrágább szerep jutott. Áfa nélkül 28,2 millió forintba kerül a Rocket 900 V12. 6,3 liter a lökettérfogata, de a szokásos 630 helyett 900 lóerős és nyomatéka sem átlagos: 1500 newtonméteres. Ez elektronikusan lehatárolt, hisz a 12 hengeres erőmű könnyedén rizspudingot csinálna a hétfokozatú automatikus váltóból, a féltengelyekből és a 21 hüvelykes hátsó kerekekből.

V12, turbóval és töltőlevegőhűtővel, 6233 cm3, 662 kW (900 LE) 5500/percnél, 1500 Nm 4200/percnél

V12, turbóval és töltőlevegőhűtővel, 6233 cm3, 662 kW (900 LE) 5500/percnél, 1500 Nm 4200/percnél

Műszaki adatok

Brabus 900 Rocket
Listaár 508 222 euró (kb. 160 millió forint)
Motor V12, turbóval és töltőlevegőhűtővel, 6233 cm3, 662 kW (900 LE) 5500/percnél, 1500 Nm 4200/percnél
Saját tömeg 2335 kg
Tömeg/teljesítmény 2,5 kg/LE
Erőátvitel hátsókerékhajtás, hétfokozatú automatikus váltó
Futómű elöl dupla keresztlengőkaros, elöl-hátul csavarrugók, lengéscsillapítók, hátul több lengőkaros felfüggesztés
Hossz. x szél. x mag. 5453 x 1899 x 1478 mm
Menetteljesítmények 0-100 km/h 3,7 s
Legnagyobb sebesség >350 km/h
Fogyasztás (NEDC) 11,9 liter/100 kilométer

A sorompó magasra emelkedik, a Brabus Rocket 900 pedig egy nagy röffenéssel elhagyja az ipari kalandparkot és csatlakozik a duisburgi éjszaka nehézfiúihoz. Alig alapjáraton is nagy tempóval halad, olyan szépen gurgulázik a tizenkéthengeres, hogy könnyek szöknek a szemünkbe. Az egy tömbből kimart főtengelyt tökéletesen kiegyensúlyozták, a dugattyúk kovácsoltak, a turbófeltöltők minden eddiginél nagyobbak. Ezek mind a 900 lóerős teljesítmény alappillérei.

Átrobogunk a kikötőn, az ipari városrészen és valahol a Rajnán túl felhajtunk az autópályára. Padlógáznál kezdetben alig érzünk valamit, aztán olyan állapotba kerülünk, mint a csillagflotta katonái teleportálás közben. A hatalmas erő mindvégig jól uralható, sosem esünk át a sötét oldalra. Teljes terhelésnél kissé felemeli csillagjától megfosztott orrát, majd a V12-es dühösen a kalapácsok közé csap és addig tol, amíg letiltja az elektronika – vagy elénk ugrik egy Toyota Yaris.

A kilométerórát négyszázig skálázták, a motorfedél alatt pedig 900 lóerőt bújtattak el - ilyen erővel korábban csak Batman autója rendelkezett

A kilométerórát négyszázig skálázták, a motorfedél alatt pedig 900 lóerőt bújtattak el – ilyen erővel korábban csak Batman autója rendelkezett

A Brabusban a sebességhatárok értelmezhetetlenek. Végsebessége meghaladja a 350 kilométer/órát, álló helyzetből 200 kilométer/órás sebességre kilenc másodperc alatt katapultál. Nem túl gyakorlatias így haladni, ez a pillanatnyi fogyasztáson és a körülöttünk haladók rémületén is látszik. Az igazi luxus ebben rejlik: ez az autó nem ugyanabban a ligában játszik, mint a többi: ez egyszerűen überautó (lefogadnám, hogy egy ilyen Uberbe azért nem ülnének be az adóellenőrök). A vásárlók többsége azonban még nem is az erőt tartja legnagyobb erősségének, hanem azt a kényelmet, amellyel a hátsó üléseken álomba ringat. Egy álomba, amelyben Dubai és Monte-Carlo szállodái között furikázunk és hagyjuk, hogy beszippantson a fekete éjszaka felsőbbrendűsége.

 

Ez a cikk a Supercars magazinban jelent meg eredetileg, ilyen és ehhez hasonló anyagokért keresse a friss Autó Magazint az újságárusoknál! Fotók: Dino Eisele; Copyright: MPS 2016

Kommentek

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Régen jobb volt a BMW?

A 02-es széria óta tekintjük a BMW-t sportos márkának. Az aktuális hármas sorozat a bizonyíték rá, hogy a bajorok azóta sem tunyultak el.

Mit tud 100 000 km után a Škoda Octavia?

Nem kíméltük a szerkesztőség tartóssági tesztjére Scout kivitelben és kétliteres dízelmotorral érkező Octaviát. A 100 000 kilométeres nyúzás végére a közkedvelt kombi hibáira is fény derült.

Mennyit javult ötven év alatt a Mercedes?

Az állólámpásnak nevezett W114-essel a Mercedes-Benz 1968-ban vetette meg a lábát a nagypolgári autók piacán. A mai napig ezt az örökséget és a csillaggal járó büszkeséget hordozza az E-osztály.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.