Mennél vele terepre?

Vezettük: Maserati Levante

Szerző: Biró Csongor levél küldés  Michael Harnischfeger levél küldés 
Dátum: 2016.08.18. 15.05

Immár valóban van szabadidő-autója a Maseratinak. A Levante úgy megy, és úgy szól, ahogy kell, pontosan úgy, ahogy azt egy Maseratitól elvárjuk. Jól odacsaptunk a lovak közé.

A szabadidő-autók sportosítását a Porsche kezdte meg a Cayenne-nel, majd néhány hete a jaguar csatlakozott az F-Pace-szel, és most itt van közöttük egy Maserati. Amikor vérbeli sportkocsikat gyártó márka szabadidő-autót dob a piacra, mindig felmerül a kérdés, hogy hol is a helye a táplálékláncban. Legyen békés “növényevő”, praktikus családi autó, vagy vad hajszákban nevelkedő pusztító “ragadozó”. A Maserati Levante megalkotói egyértelműen az utóbbi mellett döntöttek. Ennek a kocsinak – bármilyen formájú és bármennyire is szabadidő-autó kinézetű – úgy kell mennie, olyan hamisítatlan vezetési élményt kell nyújtania, mint egy Maseratinak. A név kötelez!

A gázreakciók közvetlenek

A Ghibli hat milliméterrel meghosszabbított tengelytávjára egy mérsékelten agresszív, de sportos élményautózásra teremtett SUV-t építettek, amely 430 lóerős benzines, vagy 275 lóerős dízelmotort hordozhat az orrában. Akárcsak a motorok, az automatikus váltó is a Ghibliből való. De onnan érkezett az aprólékosan kidolgozott és minőségi anyagokból berendezett középkonzol és beltéri burkolat is.

A háromliteres benzines nyomatékos és szép a hangja

A háromliteres benzines nyomatékos és szép a hangja

Műszaki adatok

Listaár: 88 000 euró (kb. 27,6 millió forint)

Motor: V6, benzines turbó, 2979 cm3, 316 kW (430 LE) 5750/percnél, 580 Nm 5000/percnél

Saját tömeg: 2109 kg

Tömeg/teljesítmény: 4,9 kg/LE

Erőátvitel: összkerékhajtás, nyolcfokozatú automatikus váltó

Futómű: elöl dupla keresztlengőkaros, hátul több lengőkaros felfüggesztés légrugókkal;

Méretek: hossz. x szél. x mag.: 5003 x 1968 x 1679 mm;

Menetdinamika: 0-100 km/h: 5,2 s; legnagyobb sebesség: 264 km/h

Fogyasztás (NEDC): 10,9 liter/100 kilométer.

A Levante valódi értékét azonban az úton, vezetés közben ismerhetjük meg. A 2,1 tonnás autót vehemensen mozgatja a háromliteres, V6-os benzines. A menetdinamikai kapcsoló normál helyzetében halk, visszafogott és kezes az autó, de a rugózása ekkor sem selymes. Hullámos, kátyúkkal tarkított unalmas útszakaszokon elviselhető ez a finomkodás, ám ha a táj megváltozik és kanyargós, hegyi utakra tévedünk, akkor önkéntelenül is a kezünk a sport gomb felé mozdul. A 20 hüvelykes kerekek (21-esek is rendelhetők), az 50:50 arányú tömegelosztás, a kiváló fékerőhatás, az élénk kormányzás mind-mind támogatják a vad száguldást. A gázreakciók közvetlenek, a váltó olyan fürgén kapcsol, hogy nem győzzük követni. A futómű azonban nem lesz keményebb és a kormányzás sem közvetlenebb. Utóbbi még hidraulikus, de jövőre már ez is elektromos lesz, ahogy 2018-ra a hajtásba is beszáll segítségnek egy villanymotor.

Harsona gombnyomásra

De itt még nincs vége a történetnek. A Sport üzemmód első fokozatának kapcsolásával egy rezesbanda szólal meg a kipufogókból, visszaváltáskor érces röffenések és buja sóhajok pezsdítik fel a hangulatot. Hogy mesterségesen, hanggenerátorból keltett zene lenne? Nem, legalábbis a benzinesnél ez a természetes őserő hangja! A dízel más tészta, ott rásegítettek a hangmérnökök. A benzines ropogását és a mechanikus hátsó sperrdiffit nem élvezni igazi barbárság. Ha már felpörgött az este, jöhet a következő szint, a Sport mód második fokozatában lejjebb ereszkedik és felkeményedik a futómű. Tökéletes társ a kanyargós aszfaltcsíkon.

Kényelemre nem lehet panasz

Kényelemre nem lehet panasz

Hogy ne csak a versenyről szóljanak a Levante mindennapjai, kapcsolhatunk terep üzemmódot is. Két fokozatban 210 milliméterre növelhető a szabad hasmagasság, az autó megbirkózik a mostohább tereppel is, nem kell szégyenszemre visszavonulót fújnia, ha letér a sofőr a műútról. Ez nem tipikus Maserati jellemző. De ezt is osztályelsőként tudja a Levante.

Merész és egyedi forma- és színvilág

Merész és egyedi forma- és színvilág

Ez a cikk az Autó Magazin 2016/6. számában jelent meg eredetileg, ilyen és ehhez hasonló anyagokért keresse a friss számot az újságárusoknál! Fotók: Maserati Copyright: MPS 2016

 

Kommentek

Megújult a legendás amerikai sportkocsi

Felvarrták a Ford Mustang ráncait, jót tett az autónak a frissítés.

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

Divatcsászárnő tervezett kisautót

Klasszikus csajos stíluselemek helyett erőteljes divatkiáltvány, magabiztos és nőies az a smart fortwo Brabus, amelyet a német divatceleb Veronika Heilbrunner stilizált meg. A lényeg mégsem ez, hanem a Brabus tailor made program, amivel bárki megalkothatja saját smartját.

Szupersport-óra a világ leggyorsabb négyüléseséhez

A múlt héten bemutatott Bentley Continental Supersports a márka hagyományos óragyártó partnerét is megihlette. Az óra ultramodern tartalmakat kínál.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.