Mennél vele terepre?

Vezettük: Maserati Levante

Szerző: Biró Csongor levél küldés  Michael Harnischfeger levél küldés 
Dátum: 2016.08.18. 15.05

Immár valóban van szabadidő-autója a Maseratinak. A Levante úgy megy, és úgy szól, ahogy kell, pontosan úgy, ahogy azt egy Maseratitól elvárjuk. Jól odacsaptunk a lovak közé.

A szabadidő-autók sportosítását a Porsche kezdte meg a Cayenne-nel, majd néhány hete a jaguar csatlakozott az F-Pace-szel, és most itt van közöttük egy Maserati. Amikor vérbeli sportkocsikat gyártó márka szabadidő-autót dob a piacra, mindig felmerül a kérdés, hogy hol is a helye a táplálékláncban. Legyen békés “növényevő”, praktikus családi autó, vagy vad hajszákban nevelkedő pusztító “ragadozó”. A Maserati Levante megalkotói egyértelműen az utóbbi mellett döntöttek. Ennek a kocsinak – bármilyen formájú és bármennyire is szabadidő-autó kinézetű – úgy kell mennie, olyan hamisítatlan vezetési élményt kell nyújtania, mint egy Maseratinak. A név kötelez!

A gázreakciók közvetlenek

A Ghibli hat milliméterrel meghosszabbított tengelytávjára egy mérsékelten agresszív, de sportos élményautózásra teremtett SUV-t építettek, amely 430 lóerős benzines, vagy 275 lóerős dízelmotort hordozhat az orrában. Akárcsak a motorok, az automatikus váltó is a Ghibliből való. De onnan érkezett az aprólékosan kidolgozott és minőségi anyagokból berendezett középkonzol és beltéri burkolat is.

A háromliteres benzines nyomatékos és szép a hangja

A háromliteres benzines nyomatékos és szép a hangja

Műszaki adatok

Listaár: 88 000 euró (kb. 27,6 millió forint)

Motor: V6, benzines turbó, 2979 cm3, 316 kW (430 LE) 5750/percnél, 580 Nm 5000/percnél

Saját tömeg: 2109 kg

Tömeg/teljesítmény: 4,9 kg/LE

Erőátvitel: összkerékhajtás, nyolcfokozatú automatikus váltó

Futómű: elöl dupla keresztlengőkaros, hátul több lengőkaros felfüggesztés légrugókkal;

Méretek: hossz. x szél. x mag.: 5003 x 1968 x 1679 mm;

Menetdinamika: 0-100 km/h: 5,2 s; legnagyobb sebesség: 264 km/h

Fogyasztás (NEDC): 10,9 liter/100 kilométer.

A Levante valódi értékét azonban az úton, vezetés közben ismerhetjük meg. A 2,1 tonnás autót vehemensen mozgatja a háromliteres, V6-os benzines. A menetdinamikai kapcsoló normál helyzetében halk, visszafogott és kezes az autó, de a rugózása ekkor sem selymes. Hullámos, kátyúkkal tarkított unalmas útszakaszokon elviselhető ez a finomkodás, ám ha a táj megváltozik és kanyargós, hegyi utakra tévedünk, akkor önkéntelenül is a kezünk a sport gomb felé mozdul. A 20 hüvelykes kerekek (21-esek is rendelhetők), az 50:50 arányú tömegelosztás, a kiváló fékerőhatás, az élénk kormányzás mind-mind támogatják a vad száguldást. A gázreakciók közvetlenek, a váltó olyan fürgén kapcsol, hogy nem győzzük követni. A futómű azonban nem lesz keményebb és a kormányzás sem közvetlenebb. Utóbbi még hidraulikus, de jövőre már ez is elektromos lesz, ahogy 2018-ra a hajtásba is beszáll segítségnek egy villanymotor.

Harsona gombnyomásra

De itt még nincs vége a történetnek. A Sport üzemmód első fokozatának kapcsolásával egy rezesbanda szólal meg a kipufogókból, visszaváltáskor érces röffenések és buja sóhajok pezsdítik fel a hangulatot. Hogy mesterségesen, hanggenerátorból keltett zene lenne? Nem, legalábbis a benzinesnél ez a természetes őserő hangja! A dízel más tészta, ott rásegítettek a hangmérnökök. A benzines ropogását és a mechanikus hátsó sperrdiffit nem élvezni igazi barbárság. Ha már felpörgött az este, jöhet a következő szint, a Sport mód második fokozatában lejjebb ereszkedik és felkeményedik a futómű. Tökéletes társ a kanyargós aszfaltcsíkon.

Kényelemre nem lehet panasz

Kényelemre nem lehet panasz

Hogy ne csak a versenyről szóljanak a Levante mindennapjai, kapcsolhatunk terep üzemmódot is. Két fokozatban 210 milliméterre növelhető a szabad hasmagasság, az autó megbirkózik a mostohább tereppel is, nem kell szégyenszemre visszavonulót fújnia, ha letér a sofőr a műútról. Ez nem tipikus Maserati jellemző. De ezt is osztályelsőként tudja a Levante.

Merész és egyedi forma- és színvilág

Merész és egyedi forma- és színvilág

Ez a cikk az Autó Magazin 2016/6. számában jelent meg eredetileg, ilyen és ehhez hasonló anyagokért keresse a friss számot az újságárusoknál! Fotók: Maserati Copyright: MPS 2016

 

Kommentek

Mit tud 100 000 km után a Škoda Octavia?

Nem kíméltük a szerkesztőség tartóssági tesztjére Scout kivitelben és kétliteres dízelmotorral érkező Octaviát. A 100 000 kilométeres nyúzás végére a közkedvelt kombi hibáira is fény derült.

Mennyit javult ötven év alatt a Mercedes?

Az állólámpásnak nevezett W114-essel a Mercedes-Benz 1968-ban vetette meg a lábát a nagypolgári autók piacán. A mai napig ezt az örökséget és a csillaggal járó büszkeséget hordozza az E-osztály.

Nincs ennél gyorsabb madár

Szárnya van, de nem madár. Nem is repülő. A Tesla Model X a felső kategóriás autók közé fészkelt be. Hétüléses, és gyorsabb, mint a gondolat. Két fecske már csinál nyarat?

Elég 510 lóerő a BMW M3 ellen?

Korábban kategóriájának királyává koronázták a Nordschleifén, most versenytársai ellen kell bizonyítania az Alfa Romeo Giulia QV sportlimuzinnak. Ha a BMW M3 Competition és a hasonlóan izmos Mercedes-AMG C 63 S modell ellen szeretne bizonyítani, akkor az olasznak többet kell mutatnia egy gyors körnél a zöld pokolban.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.