Jó a kocsi, főnök?

Szerző: Biró Csongor levél küldés  Dirk Johae levél küldés 
Dátum: 2016.07.20. 15.00

A dolgozói láncban betöltött szerepek visszatükröződnek az autóválasztásban is. A középvezetők Passattal vagy hármas BMW-vel furikáznak. A cégvezetők a nagyautókat kedvelik, üzleti útjaikon Audi A6, BMW 523i vagy 320-as Mercedes a társuk.

Képzeld el, hogy forradalom van, de senki nem veszi észre. Hogy az unalmas arculat vádját megcáfolja, az Audi főtervezője néhanapján átdob a közízlés begyöpösödött barikádján egy-egy forradalmi tervet, hogy igazolja, a négy karika mélyén ott forrong a lázadás pokla. “Időről-időre forradalmat kell kirobbantani” – mondja Peter Schreyer. “Az Audi A6-ossal hatalmasat léptünk előre a jövőbe”.

Mindez 18 évvel ezelőtt volt és az A6 limuzin forradalmának ma nyomát sem látjuk. Ami akkor újdonságnak hatott, a mai szemlélő számára maga az audis tipikusság.

Az Audi A6 olyan, mint egy drága öltöny vállfa nélkül. Sarkok és éles élek nem zavarják meg egy-egy üzleti utazás diszkrét nyugalmát

A kupés tetővonal hirtelen esik a legömbölyített fenék irányába, a frontrész higgadt erőről árulkodik, a hátsó lámpákat a végletekig kitolták a nem létező sarkakba. Egy pillantást megérdemel a felső-középkategóriás limuzin csomagtartója is, amely 551 literes terjedelmével sok csomag szállítására képes. Elsőrangú a térérzet, a négyajtós limuzin utastere öt személynek is elégséges helyet kínál 2,76 méteres tengelytávján.

A csak alig háromezer kilométert futott gyöngyházkékre fényezett példányunkban bézs bőr fogadta a beülőket. Ez a világos kárpit barátságossá és befogadóvá varázsolja az utasteret. Ebben a miliőben még egy rosszul sikerült üzleti találkozó utáni feszült düh is elillan.

Nem jelent problémát az ismeretlenbe tartó utazás sem, a navigáció – amelynek meglétét egy kis kidomborodás jelzi a csomagtartó közepén – kiválóan működik. A maga 3200 német márkájával (ma ez 3900 eurónak felel meg, azaz átszámítva 1,2 millió forintnak) ez volt az automatikus váltót követően a legdrágább korabeli extra az árlistán. A 2,4 literes V6-os benzinessel szerelt Audi A6 vételára 1997-ben előnyösnek számított a kategóriában, 56 ezer 800 márkát kértek érte. A hasonszőrű BMW 523i modellért az ügyfeleknek 3000 márkával kellett többet leszurkolniuk.

A mint feltörekvő

Az Auto Motor und Sport korabeli összehasonlító tesztjében, amelynek a Bajor derbi címet adták, vezetési élmény, menetkomfort, biztonság és motor kategóriákban is alulmaradt az Audi A6 a bajor vetélytársával, a BMW 5-tel szemben. Az újonnan fejlesztett, két felülfekvő vezérműtengelyes V6-os öt lóerővel kevesebbet mozgósított, mint a müncheni társa és gyengébb nyomatékcsúccsal is rendelkezett, mint a soros hathengeres, amelyet gyakran neveznek a hathengeres motorépítés mérföldkövének.

Rugalmasságát azonban a lap akkori szerkesztői jobbnak vélték, így ebben a tekintetben legyőzte a BMW-t. 3500-as percenkénti fordulatnál selymesen dolgozik a V6-os, de előtte zsémbes a brummogása és az építésmódnak köszönhetően jelentős a vibráció is. Mindezek ellenére a C5-ös generációs A6 a felső-középkategóriában méltó ellenfele volt a BMW-nek és a Mercedesnek. Cégautóként a javára szólt kedvezőbb ára, nagy utas- és csomagtere, valamint igen jó kidolgozási minősége.

Melyek a gyenge pontjai?

Karosszéria
A teljesen horganyzott A6 magas szintű kidolgozása garancia a megfelelő korrózióvédelemre. Ennek ellenére az első ajtók alsó éleinél, a sárvédőknél találkozhatunk rozsdanyomokkal. Néhány alkatrésznél – mint a motortető vagy az ablakkeretek – az Audi könnyűfémeket is használt, ez drágítja a karbantartást. A kasztni legnagyobb ellenségei a nem megfelelően elvégzett javítások és az utólagos tuning. A belső térben jellemző a kapcsolók és a kilincsek felületének kopása, lemorzsolódik az újkori puha gumirozás az érintett felületekről.

Technika
Az autó bonyolult technikai megoldásai rendszeres karbantartási felügyeletet igényelnek. Ha ezeket mellőzték, akkor ezeknek komoly következményei lehetnek, amelyek anyagilag is megterhelőek. A szervizdíjak magasak. A vezérműszíj-csere időpontjait szigorúan be kell tartani, javasolt a lejárat előtt cserélni. Jellemző az első tengely kopása, ha kopogó zajt hallunk vezetés közben, ott lehet a hiba. Érdemes ellenőrizni a gömbfejeket, kormányösszekötőket és  a légrugókat – ha azzal szerelték a kocsit.

YT06_08_AudiA6

Gyenge pontok 

Az első tengely csapágyai
Fékrendszer (2000-es évjáratig)
Vezérműszíj (csereperiódus)
Vezérműtengely kopás
Olajvesztés
Vezérműtengely beállítás
Légtömegmérő
Műszerfal lakkozása
Automatikus váltó
Rozsdafoltok az ajtó alján

Műszaki adatok

Audi A6 2.4, (C5)
Motor: folyadékhűtéses hathengeres V-motor (90 fok)
Furat x löket: 81,0 x 77,4 mm
Lökettérfogat: 2393 cm³
Teljesítmény: 165 LE percenként 6000-es fordulaton
Nyomaték: 230 Nm percenként 3200-as fordulatnál
Hengerenként öt szelep, két felülfekvő vezérműtengely, négy hajtókarcsapággyal, elektronikus üzemanyag-befecskendezéssel, szabályozott három utas katalizátorral
Olajtartály: 6 liter
Erőátvitel: ötfokozatú kézi sebességváltó, egytárcsás száraz tengelykapcsoló, elsőkerék-meghajtás
Karosszéria és futómű: önhordó acéllemez karosszéria, független kerékfelfüggesztés elöl és hátul, elöl keresztlengőkarok csavarrugókkal, hátul torziós merev tengely, rugóstagok, stabilizátorok, tárcsafékek (elöl hűtöttek)
Kerekek: 6Jx15
Gumik: 205/60 R15
Méretek és tömeg
Tengelytáv: 2760 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1540/1569 mm
Hossz: 4796 mm
Szélesség: 1810 mm
Magasság: 1453 mm
Tömeg: 1528 kg
Menettulajdonságok és fogyasztás
Legnagyobb sebesség: 222 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,4 s
Tesztfogyasztás: 11,5 liter/100 km
Gyártási idő és darabszám
Audi A6 C5 típus 1997-2005
Példányszám: 1 261 404 darab, ebből 781 499 lépcsőshátú limuzin (RS 6 nélkül), a többi A6 Avant kombi

A világos kárpit barátságossá és befogadóvá varázsolja az utasteret

A világos kárpit barátságossá és befogadóvá varázsolja az utasteret

Ez a cikk az Autó Magazin 2016/4. számában jelent meg eredetileg, ilyen és ehhez hasonló anyagokért keresse a friss számot az újságárusoknál!   Fotók: Hardy Mutschler Copyright 2016 MPS

Kommentek

Mit tud 100 000 km után a Škoda Octavia?

Nem kíméltük a szerkesztőség tartóssági tesztjére Scout kivitelben és kétliteres dízelmotorral érkező Octaviát. A 100 000 kilométeres nyúzás végére a közkedvelt kombi hibáira is fény derült.

Mennyit javult ötven év alatt a Mercedes?

Az állólámpásnak nevezett W114-essel a Mercedes-Benz 1968-ban vetette meg a lábát a nagypolgári autók piacán. A mai napig ezt az örökséget és a csillaggal járó büszkeséget hordozza az E-osztály.

Nincs ennél gyorsabb madár

Szárnya van, de nem madár. Nem is repülő. A Tesla Model X a felső kategóriás autók közé fészkelt be. Hétüléses, és gyorsabb, mint a gondolat. Két fecske már csinál nyarat?

Elég 510 lóerő a BMW M3 ellen?

Korábban kategóriájának királyává koronázták a Nordschleifén, most versenytársai ellen kell bizonyítania az Alfa Romeo Giulia QV sportlimuzinnak. Ha a BMW M3 Competition és a hasonlóan izmos Mercedes-AMG C 63 S modell ellen szeretne bizonyítani, akkor az olasznak többet kell mutatnia egy gyors körnél a zöld pokolban.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.