Vezettük: Porsche 911 Carrera fapados kivitelben

Alapjaiban is zseniális

Szerző: Marcus Peters levél küldés  Koncz Dávid levél küldés 
Dátum: 2015.12.24. 11.05

A Porsche az esetek nagy részében (értsd: mindig) extrákkal alaposan kitömött 911-es tesztautókat ad ki a sajtónak. Hogy milyen egy alapfelszereltségű modell? Kiderül.

Igazából mi sem tudjuk, pontosan mit képzeltünk el minden idők legporschésebb Porschéje, a 911-es alapváltozataként. Nem titok, hogy a gyártóktól (köztük a Porschétől is) legtöbbször olyan tesztautókat kapunk, amelyeket úgy kitömnek extrákkal, mint a jó gyerekek csizmácskáit csokival Mikuláskor.

Mit kapunk?

Ezúttal azonban egy “fapados” változatot ígért az importőr, mi pedig csak néztünk egymásra kikerekedett szemmekkel a szerkesztőségben, és azon tanakodtunk, hogy ez vajon mit jelenthet: acélfelniket és virsligumikat, netán fényezetlen tükröket és kilincseket? Vagy valami mást? Egy első ránézésre olyan 911-est kaptunk azonban, amely külsőre pont ugyanolyan, mint jól kitömött testvérei. Oké, nem is teljesen alapfelszereltségű autóról beszélünk, egy sötétített üveges panorámaablakot azért csak vágtak a tetejére, látványos kontrasztot teremtve a vakítóan fehér fényezéssel. Az alapáras, 19 colos Carrera kerekekre egy rossz szavunk sem lehet, nagyszerűen mutatnak a 911-es alatt, ezek után színtiszta pénzpocsékolás felnire bármekkora felárat pazarolni. És hogy mi van a futóművel, amelyet sokan egy sportkocsi legfontosabb alkatrészének tartanak? Hiába kínál a Porsche opciósan (sok pénzért) kétféle keménységű adaptív lengéscsillapítókat, sőt 20 milliméterrel ültetett sportfutóművet is, az országúti menetpróbánk alapján ezek nélkül is lehet élni. Nagyon is.

A tökéletes kommunikáció

Első pillantásra az ülésekben sincs semmi különös – hát így néznek ki az alapfelszereltséghez tartozó székek, most már tudjuk ezt is. Beülésnél viszont kezdődnek a problémák, annyira szűkös a hely az oldalfalak között, hogy egy normál méretű férfihátat elég nehéz betuszkolni közéjük. De legalább az üléspozíció rendben van: különösebb szenvedés nélkül sikerül a pedálok, az ülés és a kormánykerék által bezárt kényelmes szöget találni. A lábak és kezek egyaránt jól érzik magukat, minden funkció minimális erőkifejtéssel működtethető. Hibátlan az ergonómia, ilyen környezetben egyszerűen jól érzi magát a vezető.

Vajon miről is lehetne felismerni pontosan, hogy ez "csak" egy alapfelszereltségű 911-es?

Ez adja az alapokat a tökéletes kommunikációhoz, ami alatt az alap 911-esben nem az okostelefont és egyéb internetalapú szolgáltatásokat kell érteni. Hanem azt a tökéletes bizalmat, ami ember és gép között kialakul, amikor a vezető pontosan tudja, hogyan reagál az autó, amikor mélyen beletapos a gázpedálba. Soha nem árt persze résen lenni, mert egy farmotoros 911-es nem gyerekjáték, bárki fejében ott motoszkálhat a gondolat, hogy elég minimálisan elkalandozni egy spontán és nehezen irányítható kitöréshez. De a menetpróbán még csak ehhez hasonló dolog sem történt.

Segít dönteni

A 911-es a szó klasszikus értelmében szórakoztató partner. Folyamatosan kommunikál, de a mondandóját természetesen nem a feláras szórakoztatórendszeren keresztül közli. Ehelyett lelkesen tájékoztat a keresztbordákról, kommentálja az aszfalt egyenetlenségeit, és folyamatosan jelzi, hogy mekkora a tapadás a kerekeken. Mindig segít eldönteni, hogy elbírnak-e körülmények még egy kis gázt, vagy nem. A 911-es már az alapfutóművel is nagyon pontos, határozott és közvetlen visszajelzéseket ad, pontosan olyan analóg érzéseket, amilyeneket a legnagyobb múltú német sportkocsitól elvárhatunk. Mindig kiszámítható, és ha kell, a hibákat is kompenzálja – aszfalton legalábbis meggondolatlan padlózásnál sem kell feltétlenül attól tartani, hogy kitör a hátulja. És hogy mi van az olyan drága opciókkal, mint a dinamikus nyomatékelosztás vagy a kerámiafék? Növelik érezhetően a vezetési élményt? Kétségtelen, hogy zárt versenypályákon lehet velük nyerni néhány másodpercet itt, néhány métert ott – de hogy megérnek-e együtt több millió forintos felárat? Nem, inkább nem.

Néhány extra azért nem árt

Alapáron manuális váltóval érkezik a 911-es, ez a fokozatok száma miatt különleges: hét van belőlük. Újszerű, izgalmas érzés, amikor először toljuk el a kart a negyedik kulisszáig, kuplungolás előtt önkéntelenül is kétszer ellenőrzi az ember, hogy tényleg minden úgy és ott van, ahogy lennie kell. Megszokást legfeljebb a hosszú váltóút igényel, és persze a tény, hogy hetedikbe csak ötödikből vagy hatodikból lehet kapcsolni, korábban nem. Önmagában az érzés, hogy kalandozni lehet a fokozatok között, imádnivaló eredetiségérzést ad. Duplakuplungos váltó? Nélkülözhető.

Néhány extra megrendelése elegendő ahhoz, hogy egy valóban jó és jól használható 911-es legyen a végeredmény

Hét fokozat áll tehát rendelkezésre ahhoz, hogy a bokszermotort folyamatosan jó hangulatban, azaz négyezres fordulatszám fölött tartsuk. Apropó, motor: lehet, hogy a 3,4 literes csak a belépőszint, mégsem marad utána egy csepp hiányérzet sem. Pörgetve pokolian erős, és az egyedülálló akusztikus élmény sem hiányzik belőle, szörcsög, csörömpöl, énekel, trombitál, mikor hogy. A hang egyszerűen csodálatos, de részben azért, mert a tesztautóból a sportkipufogót azért nem merték kihagyni (820 ezer forint).

Éppenséggel innen sem néz ki túlságosan szegényesnek. Az egyetlen árulkodó jel a kissé esetlen kormány

A végére csak oda jutottunk, hogy néhány létfontosságú extrát azért nem árt beikszelni a rendeléskor. A sportkipufogó mellett hasznosak lehetnek a kevésbé szűkös, remek tartást adó sportülések (252 ezer forint), a sportkormány (67 ezer forint), és talán a navigációs rendszer is, még ha árban pokoli fájdalmat is okoz (991 ezer forint). Ez így kicsivel több mint harmincmillió forint – sokkal kevesebből képtelenség összerakni egy jó 911-est.

Vélemény

Milyen érzés az alap 911-est vezetni? Szuper. Már alapfelszerelésben megadja a szériától elvárt vezetési élményt, ráadásul az egészben a legjobb, hogy ehhez nem is néz ki nyomorúságosan. Na jó, a kormányt kivéve. Néhány extra megrendelése elegendő ahhoz, hogy egy valóban jó és jól használható 911-es legyen a végeredmény, amely a hétfokozatú kézi váltóval az eredeti, klasszikus sportkocsiérzéshez is bámulatosan közel van.

Kommentek

Itt tudhatod meg, hogy kitiltották-e Budapestről az autódat

Ha csak valamilyen hirtelen szél el nem fújja a fővárosra ült szmogfelhőt, akkor holnap életbe lép a szmogriadó riasztási fokozatát Budapesten. Ez a legfontosabb amit tudni kell.

F1: Durva baleset a gálaversenyen – videó

Miamiban a hétvégén zajlik a Bajnokok tornája, a motorsport sztárjai szombaton a megküzdöttek a Bajnokok bajnoka címért. Meglepetésember nyert. Nagy balesetet is hozott a verseny.

Nem kap új elnöki limuzint Donald Trump

Úgy tervezték, hogy a friss fejlesztésű Cadillac a beiktatással egy időben debütál, de most mégis úgy tűnik várni kell pár hónapot az elnöki szörnyeteg érkezésére.

Tom Hanks különleges guruló ajándékot kapott

Tom Hanks budapesti tartózkodása alatt több Kispolskit és világhírűvé tett, előszeretettel fotózkodott a lengyel gyártású kisautóval. Ez a szokása most érdekes fordulathoz vezetett.

Levágom a kezed, ha még egyszer autóhoz nyúlsz

Prestige Intimidator – így nevezi a Jeep Wranglerhez készített optikai átépítő csomagját a Voltron Motors. Félelmetesnek tényleg félelmetes, de hol marad a presztízs? És a jó ízlés?

Emlékeznek még erre: Geráppááá!?

Régi, emlékezetes autós reklámok után kutatva bukkantunk erre a műre. Annak idején, ha egyszer a gondolataink közé fonta magát, már lehetetlen volt onnan kitörölni.

Hétfőn kitilthatják az öreg autókat Budapestről

Elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát Budapesten a főpolgármester; hétfő reggel 6 órától tilos olyan gépjárművel közlekedni a fővárosban, amelynek forgalmi engedélyében a környezetvédelmi osztályt jelölő kód 0, 1, 2, 3, 4, vagy amelynek forgalmi engedélye nem tartalmaz környezetvédelmi osztályt jelölő kódot.

GT86, az elérhető élményautó

Nem maradtak el a faceliftnél kötelező újítások, de a Toyota GT86 frissítésekor a vezetési élmény fokozására koncentrált a japán vállalat. A sportkocsi továbbra is tiszta vezetési élményt nyújt.

Nem a fáradtság okozhatta a magyar buszbalesetet

Magyar sofőrök vezették azt az autóbuszt, mely neki hajtott egy felüljàró tartóoszlopànak Olaszorszàgban.

Megszületett a Forma-1-es sztárbébi

Világra jött a Red Bull-csapatfőnök Christian Horner és az egykori Spice Girls-tag Geri Halliwell közös gyermeke.

A magyar srác, aki visszaszerezte első autójat

A nap legmeghatóbb története Attiláé, aki visszavásárolta a család egykori BMW-jét.

Ha villámgyorsan elugranál síelni, akkor ez a te autód!

Jon Olsson profi síelő megválik szeretett kompresszoros Lamborghinijétől, mert egy négyüléses autóra van szüksége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.