Összehasonlító teszt: BMW 340i és Mercedes-Benz C 400 4Matic

Összehasonlító teszt: BMW 340i és Mercedes-Benz C 400 4Matic

Szerző: Heinrich Lingner levél küldés  Koncz Dávid levél küldés 
Dátum: 2015.12.14. 15.40

Kismillió alkalommal volt már összehasonlító teszt főszereplője a 3-as BMW és a Mercedes C osztály, de mindig van ok egy újabb próbára.

Amióta világ a világ, illetve amióta a felső-középkategóriában egymás ellen versenyez a két modell, a 3-as BMW és a Mercedes C osztály állandó szereplője az összehasonlító teszteknek. A nyolcvanas évek eleje óta megszámlálhatatlan mennyiségű teszt próbálta megválaszolni a Nagy Kérdést, vagyis hogy melyik a jobb autó a kettő közül, hol ilyen, hol olyan eredménnyel. A sokadik összehasonlításra kiváló alkalmat adott, hogy a 3-as nemrégiben esett át egy kívülről szinte láthatatlan, műszakilag annál jelentősebb ráncfelvarráson, a frissített modell most először meccselhetett a C osztállyal.

Röviden

BMW 340i: 326 LE, 0-100 km/h 5,1 s, 14 430 000 Ft-tól
Mercedes C 400 4Matic: 333 LE, 0-100 km/h 5,3 s, 15 124 380 Ft-tól

Ugyan ezeknek az összehasonlító teszteknek gyakori szereplője az Audi A4-es is, az ingolstadti modell ezúttal nem véletlenül maradt ki: a teljesen új generáció a Frankfurti Autószalonon mutatkozott be, így egy kicsit még várnia kell a mélyvízbe dobásra.

Nem volt kisebb motor

A frissített BMW 340i változatban érkezett a tesztre, kisebb motorral felszerelt tesztautó a próba időpontjában ugyanis még nem állt rendelkezésre. Ideális ellenfélként a Mercedes C 400 kínálta magát, ez a változat azonban kizárólag összkerékhajtással rendelhető, miközben a BMW-ben csak a hátsó tengely hajtott. A magyar konfigurátorban 15 124 380 Ft a C 400 alapára, kizárólag 4Matic hajtással és 7G-Tronic váltóval kombinálva. Magyarországon az Exclusive csomag nulla forintos felárral rendelhető, ám kiválasztása esetén a rendszer változtat a belső felszereltségen, nagyjából 170 ezer forintos pluszt eredményezve.

Ez jóval kisebb felár, mint amit a BMW-nél kell rádobni a 340i árára a Sport Line csomag kedvéért, az Advantage alapmodellhez képest 655 ezer forinttal több kerül a számlára. Többek között kétzónás automata klímát és sport bőrkormányt tartalmaz a csomag, míg azonban a Mercedes alapáron kínálja az automata váltót, a BMW-nél külön kell beikszelni a nyolcfokozatú Steptronicot is. Az opció ára 715 500 forint, így a teljes ár 15 800 500 Ft-ra módosul.

Ez az ár azonban mindkét prémiummodell esetében csak afféle tájékoztató adat, mert a BMW és a Mercedes is gazdagon kitömte további extrákkal (nagy navigáció, elmaradhatatlan asszisztens csomagok, bőrkárpitozás stb.) a két autót, lazán húszmillió forint fölé lökve a végső árat. A felszereltség mellett a motorok is hasonlóak a két autóban, mindkettőben hathengeres turbó dolgozik 330 lóerő körüli teljesítménnyel (pontosan 326 a BMW-ben, 333 a Mercedesben).

Új hathengeres

A ráncfelvarrással az új B58 kódjelű soros hathengeres került a BMW-be, duplaturbós feltöltéssel. Ez a blokk is a BMW új motorcsaládjának leszármazottja, amelyet három- és négyhengeres változatban (B38 és B48) már jó ideje használnak a konszern egyéb modelljeiben. Ezzel együtt egy teljesen új soros hathengeresről van szó, ami a BMW-rajongók számára mindig örömteli hír. Ahogy az is, hogy a motor a teszt alapján meggyőző, aggodalomra semmi ok vele kapcsolatban.

A turbós hathengeres lendületesen indul meg, 5,1 másodperc alatt gyorsítja százas tempóra a 340i-t, két tizedet verve ezzel a C 400-ra, bár érzésre nagyobbnak tűnik a különbség. Erőlködés nélkül és villámgyorsan pörög fel a BMW-motor, közben a járása végig selymes és könnyed marad, érces, karakteres hanggal kísérve. Jó partner a nyolcfokozatú automata váltó is, amely szinte észrevétlenül kapcsolgat a fokozatok között. Egy kivétellel: teljes terhelés alatt, manuális módban feltűnően erőteljesek a kapcsolások, már-már sportkocsikat idéző a hangulat.

A BMW-vel összehasonlítva a Mercedes motorja gyakorlatilag észrevétlenül, feltűnés nélkül teszi a dolgát, de anélkül, hogy a C 400 lényegesen lassabb lenne. 60-ról 120 km/h-s tempóra gyorsítva a mérési hibahatáron egyensúlyozik a két autó közötti különbség, noha a Mercedes egy fokkal visszafogottabbnak és vonakodóbbnak érződik. A 7G-Tronic érezhetőbben lassabban vált a fokozatok között a BMW Steptronicjánál, a Mercedes V6-osának az étvágya is valamivel nagyobb.

Kényelmes légrugózás

A fogyasztásra összességében egyik autó esetében sem lehet panasz, könnyedén tíz liter körül lehet tartani az átlagot, különösebb kompromisszumok nélkül. Csupán nagyon gyors autópályás etapok esetén lehet érezhetően magasabb fogyasztással számolni, spórolós vezetéssel viszont akár nyolc liter alá is le lehet szorítani az átlagot. Tekintettel arra, hogy nagyjából 1,7 tonnás, 250 km/h végsebességű szedánokról van szó, ezekre az értékekre nem lehet panasz.

Érdekes, hogy tömegben nincs nagy különbség a két autó között, üresen majdnem ugyanannyit nyomnak a mérlegen. Az összkerékhajtás ellenére a Mercedes mindössze 35 kilóval nehezebb a BMW-nél, cserébe 75 kilóval nagyobb a terhelhetősége (BMW: 451 kg, Mercedes: 526 kg). Közvetlen összehasonlításban mégis jóval nehézkesebbnek érződik a BMW-nél: kevésbé spontán fordul el, többet kell dolgozni a kormányával, kanyarokban jóval erősebben dől.

A 340i érezhetően harapósabb, ráadásul nemcsak a Mercedeshez, hanem a ráncfelvarrás előtti állapothoz képest is. Valamivel feszesebb a futómű alaphangolása, ami a változó áttételű sport kormányművel (83 200 Ft) és az adaptív M futóművel (366 100 Ft) együtt nagyon agilis, kiszámítható és kifejezetten élvezetes vezetési élményt nyújt.

És a győztes…

Akad viszont olyan terület is, ahol a BMW a fasorban sincs a Mercedeshez képest, ilyen például a rugózás. A C osztály az Airmatic (476 250 Ft) légrugós futóművel emeli a legmagasabb szintre a kényelmet, a kisebb-nagyobb úthibákat egyaránt könnyedén simítja ki, és mivel az ülései is jobbak, sokkal komfortosabb érzést ad a BMW-nél.

Noha összességében kényelmesebb, több helyet a C 400 utastere sem kínál az utasoknak, a két autó belső tere nagyjából ugyanakkora. Egyikük sem a helykínálat bajnoka, de nagyjából ugyanez volt a helyzet már az első összehasonlító tesztek idején, évtizedekkel ezelőtt is, azóta csak továbbvitték ezt a hagyományt. Noha mindkét autónak megvannak a maga erényei, ezt a versenyt ezúttal – magasabb ára ellenére is – a 3-as BMW nyerte.

Kommentek

  • Tano

    Mostanában rendszeresen duplaturbósnak írják a BMW motorjait, holott ez a B58-as is csak kettős megfúvású egy turbóval, nem pedig kettővel.

  • PDA FAN

    Mindkettőben baromi ronda a műszerfalra ragasztott középső képernyő. Különösen a Merciben nagyon gáz, hiszen úgy néz ki, mintha egy kijelző nélküli, szépen megtervezett műszerfalra utólag ragasztottak volna egy kínai piacos gagyi tabletet. Nem értem, hogy az egyébként igényes beltérbe hogyan sikerült beletervezni ezt az ocsmányságot.

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.