Összehasonlító teszt: BMW 340i és Mercedes-Benz C 400 4Matic

Összehasonlító teszt: BMW 340i és Mercedes-Benz C 400 4Matic

Szerző: Heinrich Lingner levél küldés  Koncz Dávid levél küldés 
Dátum: 2015.12.14. 15.40

Kismillió alkalommal volt már összehasonlító teszt főszereplője a 3-as BMW és a Mercedes C osztály, de mindig van ok egy újabb próbára.

Amióta világ a világ, illetve amióta a felső-középkategóriában egymás ellen versenyez a két modell, a 3-as BMW és a Mercedes C osztály állandó szereplője az összehasonlító teszteknek. A nyolcvanas évek eleje óta megszámlálhatatlan mennyiségű teszt próbálta megválaszolni a Nagy Kérdést, vagyis hogy melyik a jobb autó a kettő közül, hol ilyen, hol olyan eredménnyel. A sokadik összehasonlításra kiváló alkalmat adott, hogy a 3-as nemrégiben esett át egy kívülről szinte láthatatlan, műszakilag annál jelentősebb ráncfelvarráson, a frissített modell most először meccselhetett a C osztállyal.

Röviden

BMW 340i: 326 LE, 0-100 km/h 5,1 s, 14 430 000 Ft-tól
Mercedes C 400 4Matic: 333 LE, 0-100 km/h 5,3 s, 15 124 380 Ft-tól

Ugyan ezeknek az összehasonlító teszteknek gyakori szereplője az Audi A4-es is, az ingolstadti modell ezúttal nem véletlenül maradt ki: a teljesen új generáció a Frankfurti Autószalonon mutatkozott be, így egy kicsit még várnia kell a mélyvízbe dobásra.

Nem volt kisebb motor

A frissített BMW 340i változatban érkezett a tesztre, kisebb motorral felszerelt tesztautó a próba időpontjában ugyanis még nem állt rendelkezésre. Ideális ellenfélként a Mercedes C 400 kínálta magát, ez a változat azonban kizárólag összkerékhajtással rendelhető, miközben a BMW-ben csak a hátsó tengely hajtott. A magyar konfigurátorban 15 124 380 Ft a C 400 alapára, kizárólag 4Matic hajtással és 7G-Tronic váltóval kombinálva. Magyarországon az Exclusive csomag nulla forintos felárral rendelhető, ám kiválasztása esetén a rendszer változtat a belső felszereltségen, nagyjából 170 ezer forintos pluszt eredményezve.

Jelentős különbségek a menetteljesítményekben vannak, a BMW pontosabb és egy hajszálnyival gyorsabb is

Ez jóval kisebb felár, mint amit a BMW-nél kell rádobni a 340i árára a Sport Line csomag kedvéért, az Advantage alapmodellhez képest 655 ezer forinttal több kerül a számlára. Többek között kétzónás automata klímát és sport bőrkormányt tartalmaz a csomag, míg azonban a Mercedes alapáron kínálja az automata váltót, a BMW-nél külön kell beikszelni a nyolcfokozatú Steptronicot is. Az opció ára 715 500 forint, így a teljes ár 15 800 500 Ft-ra módosul.

A soros hathengeres motor selymesen jár, határozottan adja le az erejét

Ez az ár azonban mindkét prémiummodell esetében csak afféle tájékoztató adat, mert a BMW és a Mercedes is gazdagon kitömte további extrákkal (nagy navigáció, elmaradhatatlan asszisztens csomagok, bőrkárpitozás stb.) a két autót, lazán húszmillió forint fölé lökve a végső árat. A felszereltség mellett a motorok is hasonlóak a két autóban, mindkettőben hathengeres turbó dolgozik 330 lóerő körüli teljesítménnyel (pontosan 326 a BMW-ben, 333 a Mercedesben).

Új hathengeres

A ráncfelvarrással az új B58 kódjelű soros hathengeres került a BMW-be, duplaturbós feltöltéssel. Ez a blokk is a BMW új motorcsaládjának leszármazottja, amelyet három- és négyhengeres változatban (B38 és B48) már jó ideje használnak a konszern egyéb modelljeiben. Ezzel együtt egy teljesen új soros hathengeresről van szó, ami a BMW-rajongók számára mindig örömteli hír. Ahogy az is, hogy a motor a teszt alapján meggyőző, aggodalomra semmi ok vele kapcsolatban.

Gyors irányváltásoknál kevésbé stabil, mint a BMW, erősebb az oldaldőlés, és a kormánnyal is többet kell dolgozni

A turbós hathengeres lendületesen indul meg, 5,1 másodperc alatt gyorsítja százas tempóra a 340i-t, két tizedet verve ezzel a C 400-ra, bár érzésre nagyobbnak tűnik a különbség. Erőlködés nélkül és villámgyorsan pörög fel a BMW-motor, közben a járása végig selymes és könnyed marad, érces, karakteres hanggal kísérve. Jó partner a nyolcfokozatú automata váltó is, amely szinte észrevétlenül kapcsolgat a fokozatok között. Egy kivétellel: teljes terhelés alatt, manuális módban feltűnően erőteljesek a kapcsolások, már-már sportkocsikat idéző a hangulat.

A C 400 V6-osa az M276 motorcsaládhoz tartozik, ideális 60 fokos hengerszöggel

A BMW-vel összehasonlítva a Mercedes motorja gyakorlatilag észrevétlenül, feltűnés nélkül teszi a dolgát, de anélkül, hogy a C 400 lényegesen lassabb lenne. 60-ról 120 km/h-s tempóra gyorsítva a mérési hibahatáron egyensúlyozik a két autó közötti különbség, noha a Mercedes egy fokkal visszafogottabbnak és vonakodóbbnak érződik. A 7G-Tronic érezhetőbben lassabban vált a fokozatok között a BMW Steptronicjánál, a Mercedes V6-osának az étvágya is valamivel nagyobb.

Kényelmes légrugózás

A fogyasztásra összességében egyik autó esetében sem lehet panasz, könnyedén tíz liter körül lehet tartani az átlagot, különösebb kompromisszumok nélkül. Csupán nagyon gyors autópályás etapok esetén lehet érezhetően magasabb fogyasztással számolni, spórolós vezetéssel viszont akár nyolc liter alá is le lehet szorítani az átlagot. Tekintettel arra, hogy nagyjából 1,7 tonnás, 250 km/h végsebességű szedánokról van szó, ezekre az értékekre nem lehet panasz.

Mercedes: a belső tér igényesen kidolgozott, a kezelhetőség nem mindig egyértelmű

Érdekes, hogy tömegben nincs nagy különbség a két autó között, üresen majdnem ugyanannyit nyomnak a mérlegen. Az összkerékhajtás ellenére a Mercedes mindössze 35 kilóval nehezebb a BMW-nél, cserébe 75 kilóval nagyobb a terhelhetősége (BMW: 451 kg, Mercedes: 526 kg). Közvetlen összehasonlításban mégis jóval nehézkesebbnek érződik a BMW-nél: kevésbé spontán fordul el, többet kell dolgozni a kormányával, kanyarokban jóval erősebben dől.

BMW: az utastér berendezése valamivel elegánsabb, a kezelhetőség kifogástalan

A 340i érezhetően harapósabb, ráadásul nemcsak a Mercedeshez, hanem a ráncfelvarrás előtti állapothoz képest is. Valamivel feszesebb a futómű alaphangolása, ami a változó áttételű sport kormányművel (83 200 Ft) és az adaptív M futóművel (366 100 Ft) együtt nagyon agilis, kiszámítható és kifejezetten élvezetes vezetési élményt nyújt.

És a győztes…

Akad viszont olyan terület is, ahol a BMW a fasorban sincs a Mercedeshez képest, ilyen például a rugózás. A C osztály az Airmatic (476 250 Ft) légrugós futóművel emeli a legmagasabb szintre a kényelmet, a kisebb-nagyobb úthibákat egyaránt könnyedén simítja ki, és mivel az ülései is jobbak, sokkal komfortosabb érzést ad a BMW-nél.

A 340i csomagtartója hajszálra ugyanakkora, mint a C 400-é

Noha összességében kényelmesebb, több helyet a C 400 utastere sem kínál az utasoknak, a két autó belső tere nagyjából ugyanakkora. Egyikük sem a helykínálat bajnoka, de nagyjából ugyanez volt a helyzet már az első összehasonlító tesztek idején, évtizedekkel ezelőtt is, azóta csak továbbvitték ezt a hagyományt. Noha mindkét autónak megvannak a maga erényei, ezt a versenyt ezúttal – magasabb ára ellenére is – a 3-as BMW nyerte.

Kommentek

  • Tano

    Mostanában rendszeresen duplaturbósnak írják a BMW motorjait, holott ez a B58-as is csak kettős megfúvású egy turbóval, nem pedig kettővel.

  • PDA FAN

    Mindkettőben baromi ronda a műszerfalra ragasztott középső képernyő. Különösen a Merciben nagyon gáz, hiszen úgy néz ki, mintha egy kijelző nélküli, szépen megtervezett műszerfalra utólag ragasztottak volna egy kínai piacos gagyi tabletet. Nem értem, hogy az egyébként igényes beltérbe hogyan sikerült beletervezni ezt az ocsmányságot.

Mit tud 100 000 km után a Škoda Octavia?

Nem kíméltük a szerkesztőség tartóssági tesztjére Scout kivitelben és kétliteres dízelmotorral érkező Octaviát. A 100 000 kilométeres nyúzás végére a közkedvelt kombi hibáira is fény derült.

Mennyit javult ötven év alatt a Mercedes?

Az állólámpásnak nevezett W114-essel a Mercedes-Benz 1968-ban vetette meg a lábát a nagypolgári autók piacán. A mai napig ezt az örökséget és a csillaggal járó büszkeséget hordozza az E-osztály.

Nincs ennél gyorsabb madár

Szárnya van, de nem madár. Nem is repülő. A Tesla Model X a felső kategóriás autók közé fészkelt be. Hétüléses, és gyorsabb, mint a gondolat. Két fecske már csinál nyarat?

Elég 510 lóerő a BMW M3 ellen?

Korábban kategóriájának királyává koronázták a Nordschleifén, most versenytársai ellen kell bizonyítania az Alfa Romeo Giulia QV sportlimuzinnak. Ha a BMW M3 Competition és a hasonlóan izmos Mercedes-AMG C 63 S modell ellen szeretne bizonyítani, akkor az olasznak többet kell mutatnia egy gyors körnél a zöld pokolban.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.