Vezettük: BMW Alpina B11 3.5

Vezettük: BMW Alpina B11 3.5

Szerző: Alf Cremers levél küldés  Koncz Dávid levél küldés 
Dátum: 2015.11.25. 14.50

Biturbó motor nélkül az Alpina B11 nem éppen szörnyeteg. Még akkor sem, ha a soros hathengeres motorját egy kicsit megdolgozták.

254 lóerő. Ennyit tud a hibátlan állapotú Alpina B11-es, amelyet eredetileg Japánba szállítottak ki.  Az alapmodell 220 lóerős teljesítményéhez “csak” 34 lóerőt adott hozzá a klasszikus tuning, ami nem tűnik soknak, de az autó nem is ezzel nyűgözi le vezetőjét, hanem a kifinomult járáskultúrájával.

Az Alpina-csomag valamivel sportosabbá tette a 7-es megjelenését, de az alapkarakter maradt

Az Alpina B11 az E32-es 7-es sorozatból készült, és igazán exkluzív darab, mert mindössze 332 példány készült belőle. A nagyon sportos első lökhárító és a széles 17 colos felnik persze kicsit többnek láttatják a B11-est, mint ami valójában, de legalább a futóművet is alaposan átdolgozták.

Mint egy Porsche

A heteshez képest 20 milliméterrel ültették lejjebb a karosszériát, a hátsó kerékjáratokat pedig szinte teljesen kitöltik az abroncsok. Nem is csoda, hiszen a Porsche 911 Carrerához hasonlóan ide szélesebb gumik kerültek, mint előre.

Dupla kipufogócső és Alpina-felirat, de a hátsó megőrizte a természetes szépségét

Mint egy ugrásra kész nagymacska, mondja róla jelenlegi tulajdonosa, büszkén újságolva, hogy a Japánba 1987-ben kiszállított autó órája mindössze 108 ezer futott kilométert mutat. A rozsdamentes állapotú ritkaság karosszériája újszerű állapotú, fekete bőrrel kárpitozott utasteret rejt, a műanyagok karcmentesek.

A 146-os példány

A négyküllős sportkormány jellegzetes ismertetőjegye a B11-esnek, az Alpina-féle plakett pedig jelzi, hogy a 146-os gyártási számú autóról van szó. Nincs olajnyomás- vagy olajhőmérséklet-kijelző, sőt az Alpinánál korábban kötelezőnek számító, a differenciálmű olajhőmérsékletéről tájékoztató műszer sincs.

Egyszerű műszerek, nincs olajnyomás- vagy olajhőmérséklet-mérő

Az igényes kidolgozású kabinban nincsenek felesleges sallangok, minden magától értetődő egyszerűséggel működik, a klímaberendezéstől a fedélzeti komputeren át a négyfokozatú automata váltóig. Utóbbi Sport és Economy módba is kapcsolható.

Jó ide beülni

Az üléspozíció és a kilátás kifogástalan, hatalmas a belső tér, mégsem érzi magát elveszettnek benne a vezető. Az automata váltó cseppet sem illik az Alpina karakteréhez, de az első tulajdonos ragaszkodott hozzá. A nyolc másodperc körüli gyorsulás nem éppen világmegváltó érték, a gyors kanyarvadászat helyett inkább az országutakon való cirkálásban jeleskedik az autó.

Alpina-kormánykerék és -dekorcsíkok, fekete bőr, egyébként szériaállapotok

Az alapváltozathoz képest nyert 34 lóerő sem teszi aszfaltszaggatóvá a B11-est, aki ilyesmire vágyik, annak a hetessel párhuzamosan kínált B10 3.4 Biturbo felé kell kacsintgatnia. Az E34-es 5-ös alapjaira épült, duplaturbós modellben hihetetlen 360 lóerőt és 500 Nm-es nyomatékot préseltek ki ugyanebből az alapmotorból, 5,3 másodperces százas sprintet és 290 km/h-s végsebességet eredményezve.

Úriember-expressz

A B11 3.5 teljesen más karakter: minden egyes váltásnál éhesen harap ugyan, de inkább afféle úriember-expressz. A tökéletes utazóautó, amely ideális társ egy prágai vagy müncheni kiruccanáshoz, de akkor nagyobb túráknak is bátran neki lehet vágni vele.

Előre nyolc, hátulra 10 col széles kerekek kerültek

Országúton van értelme D állásból fix 3-asba kapcsolni a váltót, mert az automata túl korán vált, így a selymes orgánumú hathengeres nem tudja kitombolni magát. Szűk kanyarokból érdemes kézzel kettesbe kapcsolva kigyorsítani, ahonnan az 5000/perces fordulatszám elérése után jöhet a hármas.

Harmónia sportosság helyett

A B11-esben nem a maximális teljesítményre, hanem a lehető legnagyobb harmóniára koncentráltak a mérnökök, és ennek a harmóniának bizony ára van. A tesztelthez hasonló állapotban lévő B11-es háromszor annyiba kerül, mint egy remek állapotú BMW 735i, de még a tizenkét hengeres 750i csúcsmodell is feleennyiért megszerezhető. Ez az ára egy nagyszériás modell limitált különkiadásának.

Ebből a motorból sokkal többet is ki lehetett volna hozni, de biturbó csak az 5-ösből készült

Tökéletes mindennapi használhatóság, a heteshez képest keményebb futómű ellenére is nagy utazási komfort, kifinomult teljesítményleadás – ezt kínálja a B11 vitathatatlan elegancia és exkluzivitás mellett. Az igazán nagyszerű mégis az, hogy egyáltalán nem érződik rajta, hogy tuningautó lenne.

Copyright- 2015  MPS

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Egy közeli ismerősömnek volt egy V15 750IL je, még a 2000-es évek második felében. Furcsa egy darab volt, nagyon karakteres hanggal. Mondjuk a belső eléggé öregesnek hatott. De ez egy
    A vicces az, hogy a tulaj hajót vontatni tartotta a V12est (meg persze a gyűjteménybe 2 másik napközi BMW mellé). És alapjában véve tette is a dolgát.

  • zoldfulu2000

    Korr: V15 -V12.

  • subtotal

    E32-ből nekem mindig is a széles vesés 8 hengeres verziók jöttek be, főleg a 740i 6-os manuállal, szolíd tuninggal:
    http://www.hartge.de/cmsImages/a_43.jpg

  • rusty

    Hogyha ezt az autót eredetileg japánra gyártók rak akkor miert bal kormányos?
    Japánban fordítva vezetnek mint Angliában! Vagy privát export volt ?

  • Kempelen.

    rusty!
    Japánban nagyon sok ritka autó fut bal kormánnyal. Ezek szinte kizárólag európai modellek. Többségüket amúgy nem forgalmazzák a szigetországben, és Európából érkeznek.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

Decemberben is nőtt az EU-s autópiac

Decemberben nőtt a forgalomba állított új személygépkocsik száma az európai autópiacon az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

Kevés volt a V6-os az Alfába, hősünk radikális megoldást választott

Az Alfa Romeo GTV elérhető volt kétliteres négyhengeres Twinspark motorral is, de a rajongók szerint csak a V6-os blokk az igazi. Úgy tűnik, van, akinek ez sem elég.

F1: Utcát neveznek el Jules Bianchiról

Szülővárosában, Nizzában hamarosan közterület viseli majd a 2014-es Japán Nagydíjon szerzett sérüléseibe belehalt fiatal Forma-1-es versenyző nevét.

A magyar autósokat is szívatják Párizsban

Minden Párizsban közlekedő gépjárművön, a külföldi rendszámúakon is kötelező hétfőtől a környezetvédelmi megfelelőséget jelölő plakett feltüntetése. A matrica bevezetése része annak az intézkedéssorozatnak, amelyet a francia főváros önkormányzata indított a szmog csökkentésére.

A terep-Porsche 918 jobban kéne, mint egy Macan

Egy észt grafikus engedett a csábításnak, és elkészítette ezt a nagyon állat virtuális Porsche 918 Spydert.

Megújult a BMW 4 modellcsalád

Visszafogott, de funkcionális optikai változtatások, módosított felfüggesztés, új tálalású infotainment tartalmak: ez a megújuló BMW 4 család mérlege.

Változnak a sebességhatárok

Lassabban autózhatunk több fontos főúton és egy autópályán, utóbbin az állapota miatt. Az illetékesek folyamatosan változtatják a megengedett tempót – ha szükséges.

F1: Hamilton új tetkót varratott magára

Lewis Hamilton új tetoválással kezdte az évet.

Bottas: Szoros lesz Hamiltonnal!

A világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas úgy véli, szoros lesz a verseny közte és Lewis Hamilton között, de tudnak majd együttműködni. A finn pilóta első F1-es győzelmére hajt a Mercedesnél.

F1: Fontos vizsgán felelt meg a fejvédő

Az FIA a bevezetés előtt álló fejvédő rendszerrel is szimulálta Fernando Alonso hatalmas 2016-os bukását.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.