Vezettük: BMW Alpina B11 3.5

Vezettük: BMW Alpina B11 3.5

Szerző: Alf Cremers levél küldés  Koncz Dávid levél küldés 
Dátum: 2015.11.25. 14.50

Biturbó motor nélkül az Alpina B11 nem éppen szörnyeteg. Még akkor sem, ha a soros hathengeres motorját egy kicsit megdolgozták.

254 lóerő. Ennyit tud a hibátlan állapotú Alpina B11-es, amelyet eredetileg Japánba szállítottak ki.  Az alapmodell 220 lóerős teljesítményéhez “csak” 34 lóerőt adott hozzá a klasszikus tuning, ami nem tűnik soknak, de az autó nem is ezzel nyűgözi le vezetőjét, hanem a kifinomult járáskultúrájával.

Az Alpina B11 az E32-es 7-es sorozatból készült, és igazán exkluzív darab, mert mindössze 332 példány készült belőle. A nagyon sportos első lökhárító és a széles 17 colos felnik persze kicsit többnek láttatják a B11-est, mint ami valójában, de legalább a futóművet is alaposan átdolgozták.

Mint egy Porsche

A heteshez képest 20 milliméterrel ültették lejjebb a karosszériát, a hátsó kerékjáratokat pedig szinte teljesen kitöltik az abroncsok. Nem is csoda, hiszen a Porsche 911 Carrerához hasonlóan ide szélesebb gumik kerültek, mint előre.

Mint egy ugrásra kész nagymacska, mondja róla jelenlegi tulajdonosa, büszkén újságolva, hogy a Japánba 1987-ben kiszállított autó órája mindössze 108 ezer futott kilométert mutat. A rozsdamentes állapotú ritkaság karosszériája újszerű állapotú, fekete bőrrel kárpitozott utasteret rejt, a műanyagok karcmentesek.

A 146-os példány

A négyküllős sportkormány jellegzetes ismertetőjegye a B11-esnek, az Alpina-féle plakett pedig jelzi, hogy a 146-os gyártási számú autóról van szó. Nincs olajnyomás- vagy olajhőmérséklet-kijelző, sőt az Alpinánál korábban kötelezőnek számító, a differenciálmű olajhőmérsékletéről tájékoztató műszer sincs.

Az igényes kidolgozású kabinban nincsenek felesleges sallangok, minden magától értetődő egyszerűséggel működik, a klímaberendezéstől a fedélzeti komputeren át a négyfokozatú automata váltóig. Utóbbi Sport és Economy módba is kapcsolható.

Jó ide beülni

Az üléspozíció és a kilátás kifogástalan, hatalmas a belső tér, mégsem érzi magát elveszettnek benne a vezető. Az automata váltó cseppet sem illik az Alpina karakteréhez, de az első tulajdonos ragaszkodott hozzá. A nyolc másodperc körüli gyorsulás nem éppen világmegváltó érték, a gyors kanyarvadászat helyett inkább az országutakon való cirkálásban jeleskedik az autó.

Az alapváltozathoz képest nyert 34 lóerő sem teszi aszfaltszaggatóvá a B11-est, aki ilyesmire vágyik, annak a hetessel párhuzamosan kínált B10 3.4 Biturbo felé kell kacsintgatnia. Az E34-es 5-ös alapjaira épült, duplaturbós modellben hihetetlen 360 lóerőt és 500 Nm-es nyomatékot préseltek ki ugyanebből az alapmotorból, 5,3 másodperces százas sprintet és 290 km/h-s végsebességet eredményezve.

Úriember-expressz

A B11 3.5 teljesen más karakter: minden egyes váltásnál éhesen harap ugyan, de inkább afféle úriember-expressz. A tökéletes utazóautó, amely ideális társ egy prágai vagy müncheni kiruccanáshoz, de akkor nagyobb túráknak is bátran neki lehet vágni vele.

Országúton van értelme D állásból fix 3-asba kapcsolni a váltót, mert az automata túl korán vált, így a selymes orgánumú hathengeres nem tudja kitombolni magát. Szűk kanyarokból érdemes kézzel kettesbe kapcsolva kigyorsítani, ahonnan az 5000/perces fordulatszám elérése után jöhet a hármas.

Harmónia sportosság helyett

A B11-esben nem a maximális teljesítményre, hanem a lehető legnagyobb harmóniára koncentráltak a mérnökök, és ennek a harmóniának bizony ára van. A tesztelthez hasonló állapotban lévő B11-es háromszor annyiba kerül, mint egy remek állapotú BMW 735i, de még a tizenkét hengeres 750i csúcsmodell is feleennyiért megszerezhető. Ez az ára egy nagyszériás modell limitált különkiadásának.

Tökéletes mindennapi használhatóság, a heteshez képest keményebb futómű ellenére is nagy utazási komfort, kifinomult teljesítményleadás – ezt kínálja a B11 vitathatatlan elegancia és exkluzivitás mellett. Az igazán nagyszerű mégis az, hogy egyáltalán nem érződik rajta, hogy tuningautó lenne.

Copyright- 2015  MPS

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Egy közeli ismerősömnek volt egy V15 750IL je, még a 2000-es évek második felében. Furcsa egy darab volt, nagyon karakteres hanggal. Mondjuk a belső eléggé öregesnek hatott. De ez egy
    A vicces az, hogy a tulaj hajót vontatni tartotta a V12est (meg persze a gyűjteménybe 2 másik napközi BMW mellé). És alapjában véve tette is a dolgát.

  • zoldfulu2000

    Korr: V15 -V12.

  • subtotal

    E32-ből nekem mindig is a széles vesés 8 hengeres verziók jöttek be, főleg a 740i 6-os manuállal, szolíd tuninggal:
    http://www.hartge.de/cmsImages/a_43.jpg

  • rusty

    Hogyha ezt az autót eredetileg japánra gyártók rak akkor miert bal kormányos?
    Japánban fordítva vezetnek mint Angliában! Vagy privát export volt ?

  • Kempelen.

    rusty!
    Japánban nagyon sok ritka autó fut bal kormánnyal. Ezek szinte kizárólag európai modellek. Többségüket amúgy nem forgalmazzák a szigetországben, és Európából érkeznek.

Mit tud 100 000 km után a Škoda Octavia?

Nem kíméltük a szerkesztőség tartóssági tesztjére Scout kivitelben és kétliteres dízelmotorral érkező Octaviát. A 100 000 kilométeres nyúzás végére a közkedvelt kombi hibáira is fény derült.

Mennyit javult ötven év alatt a Mercedes?

Az állólámpásnak nevezett W114-essel a Mercedes-Benz 1968-ban vetette meg a lábát a nagypolgári autók piacán. A mai napig ezt az örökséget és a csillaggal járó büszkeséget hordozza az E-osztály.

Nincs ennél gyorsabb madár

Szárnya van, de nem madár. Nem is repülő. A Tesla Model X a felső kategóriás autók közé fészkelt be. Hétüléses, és gyorsabb, mint a gondolat. Két fecske már csinál nyarat?

Elég 510 lóerő a BMW M3 ellen?

Korábban kategóriájának királyává koronázták a Nordschleifén, most versenytársai ellen kell bizonyítania az Alfa Romeo Giulia QV sportlimuzinnak. Ha a BMW M3 Competition és a hasonlóan izmos Mercedes-AMG C 63 S modell ellen szeretne bizonyítani, akkor az olasznak többet kell mutatnia egy gyors körnél a zöld pokolban.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Hemzsegnek az 50 ezres kanyarok Budapesten

Mutatjuk, hol kaphatsz súlyos büntetést Budapesten, ha egy kicsit nem figyelsz, vagy nem követed a szabályokat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.