650 744 az órában – Kilométerkirály autók

650 744 az órában – Kilométerkirály autók

Szerző: Michael Schröder levél küldés  Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.09.21. 10.20

Találtunk egy igazi kilométerkirályt: Roland Kleinwächter 18 közös évet húzott már le Volvo 850 TDI-jével, a kombi eddig 650 744 kilométert futott.

Ha autókról van szó, Roland Kleinwächter már tudja, hogy milyen egy igazi, hosszú távú kapcsolat: az idén 36 éves Roland 18 esztendős volt, amikor megtette az első kilométereket fehér Volvo 850 TDI-jével. Az akkor mindössze tízhónapos, addig nagyjából 40 ezer kilométert futott kombi az édesapjáé volt, most már 650 744-et mutat az órája – de Rolandnak esze ágában sincs megválnia az imádott családi örökségtől.

“Az egymilliót simán elérjük közösen” – fogadkozik a nagy Volvo-rajongó, és őt ismerve egyetlen másodpercig sem lehet kételkedni abban, hogy tényleg így lesz. De erről később.

Egyszer csak lett egy verseny

Tulajdonképpen a véletlen műve, hogy a “fehér villám” becenevű Volvóból híresség lett, Roland ezt bátyjának, illetve egy általa a német testvérlapunk szerkesztőségébe küldött e-mailnek köszönheti. Kollégánk, Alf Cremers még tavaly vásárolt egy Volvo 960 kombit, amelynek órája a vásárlás pillanatában 407 212 kilométert mutatott. Alf számára ez szinte elképzelhetetlen volt, szuperlativuszoktól hemzsegő cikkében a sokat futott autók királyaként emlegette a Volvót.

A nagy lelkesedésben meghirdetett egy versenyt is az olvasók számára, a legtöbbet futott youngtimer autót keresve. A feltételek nem voltak túl bonyolultak: forgalomba helyezett, érvényes műszakival rendelkező járművek versenyezhettek a megtisztelő címért, más megkötés nem volt.

Volt, akit ki kellett zárni

Majdnem kétszáz levél érkezett a szerkesztőségbe, a beküldött autók döntő többsége azonban “mindössze” 2-300 ezer kilométert futott. Két jármű sajnos egyből ki is esett a versenyből: 1987-es építési évével az egyik olvasó által beküldött Volvo F12-es például beleillett ugyan a youngtimer-kategóriába, de ezt a versenyt személy-, nem pedig teherautók számára hirdették meg.

Ugyanerre a sorsra jutott a potenciális győztes is, egy Mercedes-Benz 300 D is. Az autó ugyan elismerésre méltó 665 000 kilométert futott eddig, de erre sajnos nincs hiteles bizonyíték. A beküldő, Heinz-Jürgen Franke szerint a kilométeróra 588 000 futott kilométer után felmondta a szolgálatot, a jelenlegi állást többé-kevésbé hasraütésszerű becslés alapján állapította meg. Kár érte.

Hű társak

A beküldők közül sokan nemcsak kilométeróra-állást és fotót mellékeltek a levelükhöz, az alkalmat kihasználva részletesen be is mutatták autójukat. A negyedik helyezett Christoph Dammann például hosszasan ecsetelte, hogy milyen módosításokat hajtott végre VW Passat Variantjának futóművén (Sachs-féle gázos lengéscsillapítók), és hogy autója nemrég sportkipufogót is kapott, amelyet ráadásul sikerült úgy felszerelni, hogy alig lehet észrevenni.

Guido Schuchert azt ecsetelte hosszasan, hogy milyen életmentő beavatkozásokat kellett már végrehajtania kettes Golfján (nyolcadik helyezett): sok egyéb mellett 400 ezer kilométer után használt főtengely került az autóba egy másik 16 szelepes motorból. 412 589 kilométer után a következőket írta autójáról: “A 90 lóerős 1,8 literes motor sajnos nem is annyira elpusztíthatatlan, mint sokan állítják róla.” A sok nyűg ellenére a 2002-ben, 50 ezer forintért vásárolt autót továbbra is napi szinten használja felesége, illetve lánya.

A messze leghosszabb beszámoló azonban Lutz Kleinwächtertől, Roland bátyjától érkezett, aki részletesen dokumentálta az autó és tulajdonosa közötti 18 éves kapcsolat történetét, amely jó esetben még legalább ugyanennyi évig kitart majd. Az írás olyan jól sikerült, hogy a fehér Volvóra kilométerrekord nélkül is kíváncsiak lettünk volna.

Mindent a fociért

Amíg a fotók készültek az autóról, Roland csak mesélt és mesélt a fehér kombiról, amelytől talán soha nem válik meg. A rengeteg kilométer hobbijának, a groundhoppingnak köszönhetően jött össze. “Ennek az egésznek egyszerű a lényege: arról szól, hogy a lehető legtöbb focistadiont látogassuk meg” – magyarázza a Werder Bremen hűséges szurkolója, aki magától értetődően majdnem az összes hazai meccsre elautózik wiesbadeni otthonából. “Ez önmagában 850 kilométert jelent minden egyes hétvégén” – számol Roland.

2008-ban, az osztrák-svájci közös rendezésű Európa-bajnokságon Roland a Volvóval autózott el a német válogatott összes meccsére, de ez még semmi: négy évvel később szintén a kombival vágott neki egy ukrajnai túrának, Lvivbe autózott a német válogatott után. Roland persze Bajnokok Ligája-meccsekért is hajlandó sok ezer kilométert lehúzni a kormány mögött, így járt többek között Olaszországban, Spanyolországban, Andorrában, San Marinóban és Liechtensteinben is. A “fehér villám” eddig összesen 19 országba jutott el.

A Volvo hazatért

Ezek közül természetesen nem maradhatott ki a Volvo hazája sem, egy Svédországot és Norvégiát átszelő autós túrán Roland tízezer kilométert pörgetett a kombiba. “Annak ellenére, hogy négyen utaztunk rengeteg csomaggal, a túrát abszolút hibamentesen teljesítette az autó” – meséli büszkén Roland, mutogatva a túrán készült fotókkal dekorált tablót. Az autóban még az első motor és automata váltó dolgozik, erre különösen büszke a tulajdonos. Mindössze egyszer kellett cserélni a hengerfejtömítést, nagyjából egy évvel ezelőtt pedig a hűtővel volt egy kis probléma. És hogy Roland elcserélné-e a Volvót egy új autóra? “Ki van zárva” – jön az egyértelmű válasz.

Ekkora futásteljesítményt illik méltóképpen megünnepelni néha, naná, hogy Roland ebben sem ismer tréfát: a félmilliomodik kilométer tiszteletére például húsz barátját hívta meg, akikkel közösen tolta át az autót az álomhatáron. Roland gondolatban már szervezi a következő nagy bulit: “Az egymillió kilométer könnyedén teljesíthető, de kell még néhány év hozzá.” A Volvónak addig is még egy fontos feladata, Roland esküvőjén kell dolgoznia. Már megvan az esküvő helyszíne is: természetesen a brémai Weserstadionban lesz a ceremónia.

Copyright- 2015  MPS

Kommentek

  • serona

    Az enyémben 400.000 km van. Ford Focus ST 2.0 TDCI (100KW) 2008/9. imádom!

  • Kovacspeter

    Az enyémben 390.000 km van. Volvo 960 2.5, kéziváltó, 1995, imádom!

  • tibor4711

    Az én Passat Variant 1,9D autómban 665.000 km. volt. 1990-es évjárat. Sajnos 2011-ben ellopták. Németországban vettem 1994-ben, 270.000 kilométerrel. Mellékesen a német rendszáma is RÜD volt mint a cikkben szereplő Volvo-é.

Mit tud 100 000 km után a Škoda Octavia?

Nem kíméltük a szerkesztőség tartóssági tesztjére Scout kivitelben és kétliteres dízelmotorral érkező Octaviát. A 100 000 kilométeres nyúzás végére a közkedvelt kombi hibáira is fény derült.

Mennyit javult ötven év alatt a Mercedes?

Az állólámpásnak nevezett W114-essel a Mercedes-Benz 1968-ban vetette meg a lábát a nagypolgári autók piacán. A mai napig ezt az örökséget és a csillaggal járó büszkeséget hordozza az E-osztály.

Nincs ennél gyorsabb madár

Szárnya van, de nem madár. Nem is repülő. A Tesla Model X a felső kategóriás autók közé fészkelt be. Hétüléses, és gyorsabb, mint a gondolat. Két fecske már csinál nyarat?

Elég 510 lóerő a BMW M3 ellen?

Korábban kategóriájának királyává koronázták a Nordschleifén, most versenytársai ellen kell bizonyítania az Alfa Romeo Giulia QV sportlimuzinnak. Ha a BMW M3 Competition és a hasonlóan izmos Mercedes-AMG C 63 S modell ellen szeretne bizonyítani, akkor az olasznak többet kell mutatnia egy gyors körnél a zöld pokolban.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.