Vezettük az első Porsche 911 kabriót

Vezettük az első Porsche 911 kabriót

Szerző: Dirk Johae levél küldés  Koncz Dávid levél küldés 
Dátum: 2015.09.07. 17.30

18 évet kellett várni az első igazi 911-es kabrióra, de az utolsó pillanatig megérte. A tökéletes választás a meleg nyári napokra.

Furcsa, de a Porsche-vásárlóknak 18 évet kellett várniuk arra, hogy kabriót is vehessenek a 911-esből, csak 1983-ban lett teljesen nyitott a legendás modell. Addig kizárólag a bukókeretes, levehető tetős Targa szerepelt a kínálatban, amely szintén remek választás, de mégsem igazi kabrió.

Értékes darabok

A Porsche 911 kabrió első szériájából megmaradt, jó állapotú példányok ritka kincsnek számítanak a piacon, főleg Németországban lehet kifogni megkímélt darabokat. Ezek ára viszont kifejezetten magas, átszámítva akár a hatmillió forintot is meghaladhatja.

Klasszikus, megunhatatlan forma, legendás lámpák. A 911 kabrióval élmény kanyargós országutakra tévedni

Autópiaci szakértők szerint a 911 kabriók ára az utóbbi néhány hónapban szabadult el látványosan, így akár rövid távon is nagyot lehet(ett) kaszálni egy jól időzített vásárlással. Várhatóan a következő hónapokban is folytatódik az áremelkedési trend, így érdemes lehet megfontolni egy Porsche 911 kabrió vásárlását. Már ha van rá keret.

Vigyázat az amerikai példányokkal

A 911 kabrió különösen Amerikában volt népszerű, a teljes legyártott mennyiség kétharmadát a tengerentúlon adták el. Ott bőven találni eladó példányt, de ezekkel az autókkal nem árt vigyázni: nemcsak a motorjuk gyengébb (231 helyett 207 lóerős), többnyire a szervizelésüket is elhanyagolták.

A tipikus Porsche-belső az első pillanattól kezdve garantálja a jó hangulatot

Az Európában eladott 911-esekkel sokkal jobb vásárt lehet csinálni, a 3,2 literes bokszermotorral a tökéletesség határát súrolja az autó. Bőven van benne kraft a sportos autózáshoz, de visszafogott utazóautóként is megállja a helyét. Az első példányok különösen hangulatosak, mert ezekben a tető még biztosan kézi működtetésű, az elektromos vezérlés (opcióként) 1987-ben jelent meg.

Rozsda? Az meg mi?

A Porsche karosszériája a hagyományoknak megfelelően galvanizált, a rozsdásodást legfeljebb csak hírből ismeri. A hosszú évtizedek óta csiszolt forma igazi örökzöld, saját korszakának valószínűleg legmutatósabb kabrióját tisztelhetjük a 911-esben.

A 3,2 literes bokszermotor 231 lóerős teljesítményt ad le, ennél több szemérmetlen túlzás lett volna

Az ajtók trezorszerűen, lemezes kongás nélkül csukódnak, az üléspozíció eszményi a kormány mögött. A léghűtéses bokszermotor hangja a slusszkulcs elfordításának pillanatától elvarázsolja a vezetőt, a benne való gyönyörködéshez kötelező azonnal hátrahajtani a tetőt.

Jobb egyedül

A Porsche 911 kabrió tipikusan olyan autó, amellyel jobb egyedül elindulni, az anyósülésen szövegelők vagy (a nem létező) majrévasat szorongatók csak zavarják az élményt. Aki retteg, annak nincs is helye a 911-esben, mert a fordulatszámmérő gyorsan belenyal a 4000-es tartományba, ahonnan még bőven van tartaléka a motornak. Nem csoda, hiszen a 284 Nm-es legnagyobb nyomatékát 4300-nál adja le.

Az elektromos tetőműködtetés csak 1987-ben jelent meg opcióként, de kézzel is remekül lehet boldogulni

A 231 lóerős teljesítmény az alacsony, 1201 kilós üres tömeggel és a fantasztikus futóművel együtt garantálja az örökké emlékezetes vezetési élményt. A 911-es úgy húzza át magát a kanyarokon, hogy az egy mai sportmodellnek is becsületére válna, egyszerűen nem lehet ráunni.

Kompromisszummentes sportosság – 

ezt kínálja a 911-es, aki egyszer kipróbálta, többé nem akar szabadulni tőle. Minden porcikájában olyan, amilyennek egy 911-esnek lennie kell, még a vászontető is maga a tökély: feszesen, zörgésmentesen tart, és hatékonyan tartja távol a kabintól a zavaró szélzajt.

1983 és 1989 között 25 726 példány készült az autóból, ennek jó részét Amerikában adták el

Nagyszerű választás volt a Porsche részéről az ötfokozatú kézi váltó is, pontos, rövid úton jár, de a vásárlást fontolgatók figyeljenek arra, hogy lehetnek vele problémák. Megbízhatóbbnak számít az 1987-es modellévtől bevezetett G50-váltógeneráció, de ez csak kukacoskodás: ezt a Porschét a gyerekbetegségeivel együtt is nagyon lehet (és kell) élvezni.

Copyright – 2015  MPS

Kommentek

Mit tud 100 000 km után a Škoda Octavia?

Nem kíméltük a szerkesztőség tartóssági tesztjére Scout kivitelben és kétliteres dízelmotorral érkező Octaviát. A 100 000 kilométeres nyúzás végére a közkedvelt kombi hibáira is fény derült.

Mennyit javult ötven év alatt a Mercedes?

Az állólámpásnak nevezett W114-essel a Mercedes-Benz 1968-ban vetette meg a lábát a nagypolgári autók piacán. A mai napig ezt az örökséget és a csillaggal járó büszkeséget hordozza az E-osztály.

Nincs ennél gyorsabb madár

Szárnya van, de nem madár. Nem is repülő. A Tesla Model X a felső kategóriás autók közé fészkelt be. Hétüléses, és gyorsabb, mint a gondolat. Két fecske már csinál nyarat?

Elég 510 lóerő a BMW M3 ellen?

Korábban kategóriájának királyává koronázták a Nordschleifén, most versenytársai ellen kell bizonyítania az Alfa Romeo Giulia QV sportlimuzinnak. Ha a BMW M3 Competition és a hasonlóan izmos Mercedes-AMG C 63 S modell ellen szeretne bizonyítani, akkor az olasznak többet kell mutatnia egy gyors körnél a zöld pokolban.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.