Furcsa, de a Porsche-vásárlóknak 18 évet kellett várniuk arra, hogy kabriót is vehessenek a 911-esből, csak 1983-ban lett teljesen nyitott a legendás modell. Addig kizárólag a bukókeretes, levehető tetős Targa szerepelt a kínálatban, amely szintén remek választás, de mégsem igazi kabrió.

Értékes darabok

A Porsche 911 kabrió első szériájából megmaradt, jó állapotú példányok ritka kincsnek számítanak a piacon, főleg Németországban lehet kifogni megkímélt darabokat. Ezek ára viszont kifejezetten magas, átszámítva akár a hatmillió forintot is meghaladhatja.

Klasszikus, megunhatatlan forma, legendás lámpák. A 911 kabrióval élmény kanyargós országutakra tévedni

Autópiaci szakértők szerint a 911 kabriók ára az utóbbi néhány hónapban szabadult el látványosan, így akár rövid távon is nagyot lehet(ett) kaszálni egy jól időzített vásárlással. Várhatóan a következő hónapokban is folytatódik az áremelkedési trend, így érdemes lehet megfontolni egy Porsche 911 kabrió vásárlását. Már ha van rá keret.

Vigyázat az amerikai példányokkal

A 911 kabrió különösen Amerikában volt népszerű, a teljes legyártott mennyiség kétharmadát a tengerentúlon adták el. Ott bőven találni eladó példányt, de ezekkel az autókkal nem árt vigyázni: nemcsak a motorjuk gyengébb (231 helyett 207 lóerős), többnyire a szervizelésüket is elhanyagolták.

A tipikus Porsche-belső az első pillanattól kezdve garantálja a jó hangulatot

Az Európában eladott 911-esekkel sokkal jobb vásárt lehet csinálni, a 3,2 literes bokszermotorral a tökéletesség határát súrolja az autó. Bőven van benne kraft a sportos autózáshoz, de visszafogott utazóautóként is megállja a helyét. Az első példányok különösen hangulatosak, mert ezekben a tető még biztosan kézi működtetésű, az elektromos vezérlés (opcióként) 1987-ben jelent meg.

Rozsda? Az meg mi?

A Porsche karosszériája a hagyományoknak megfelelően galvanizált, a rozsdásodást legfeljebb csak hírből ismeri. A hosszú évtizedek óta csiszolt forma igazi örökzöld, saját korszakának valószínűleg legmutatósabb kabrióját tisztelhetjük a 911-esben.

A 3,2 literes bokszermotor 231 lóerős teljesítményt ad le, ennél több szemérmetlen túlzás lett volna

Az ajtók trezorszerűen, lemezes kongás nélkül csukódnak, az üléspozíció eszményi a kormány mögött. A léghűtéses bokszermotor hangja a slusszkulcs elfordításának pillanatától elvarázsolja a vezetőt, a benne való gyönyörködéshez kötelező azonnal hátrahajtani a tetőt.

Jobb egyedül

A Porsche 911 kabrió tipikusan olyan autó, amellyel jobb egyedül elindulni, az anyósülésen szövegelők vagy (a nem létező) majrévasat szorongatók csak zavarják az élményt. Aki retteg, annak nincs is helye a 911-esben, mert a fordulatszámmérő gyorsan belenyal a 4000-es tartományba, ahonnan még bőven van tartaléka a motornak. Nem csoda, hiszen a 284 Nm-es legnagyobb nyomatékát 4300-nál adja le.

Az elektromos tetőműködtetés csak 1987-ben jelent meg opcióként, de kézzel is remekül lehet boldogulni

A 231 lóerős teljesítmény az alacsony, 1201 kilós üres tömeggel és a fantasztikus futóművel együtt garantálja az örökké emlékezetes vezetési élményt. A 911-es úgy húzza át magát a kanyarokon, hogy az egy mai sportmodellnek is becsületére válna, egyszerűen nem lehet ráunni.

Kompromisszummentes sportosság – 

ezt kínálja a 911-es, aki egyszer kipróbálta, többé nem akar szabadulni tőle. Minden porcikájában olyan, amilyennek egy 911-esnek lennie kell, még a vászontető is maga a tökély: feszesen, zörgésmentesen tart, és hatékonyan tartja távol a kabintól a zavaró szélzajt.

1983 és 1989 között 25 726 példány készült az autóból, ennek jó részét Amerikában adták el

Nagyszerű választás volt a Porsche részéről az ötfokozatú kézi váltó is, pontos, rövid úton jár, de a vásárlást fontolgatók figyeljenek arra, hogy lehetnek vele problémák. Megbízhatóbbnak számít az 1987-es modellévtől bevezetett G50-váltógeneráció, de ez csak kukacoskodás: ezt a Porschét a gyerekbetegségeivel együtt is nagyon lehet (és kell) élvezni.

Copyright – 2015  MPS