Vezettük az első Porsche 911 kabriót

Vezettük az első Porsche 911 kabriót

Szerző: Dirk Johae levél küldés  Koncz Dávid levél küldés 
Dátum: 2015.09.07. 17.30

18 évet kellett várni az első igazi 911-es kabrióra, de az utolsó pillanatig megérte. A tökéletes választás a meleg nyári napokra.

Furcsa, de a Porsche-vásárlóknak 18 évet kellett várniuk arra, hogy kabriót is vehessenek a 911-esből, csak 1983-ban lett teljesen nyitott a legendás modell. Addig kizárólag a bukókeretes, levehető tetős Targa szerepelt a kínálatban, amely szintén remek választás, de mégsem igazi kabrió.

Értékes darabok

A Porsche 911 kabrió első szériájából megmaradt, jó állapotú példányok ritka kincsnek számítanak a piacon, főleg Németországban lehet kifogni megkímélt darabokat. Ezek ára viszont kifejezetten magas, átszámítva akár a hatmillió forintot is meghaladhatja.

Klasszikus, megunhatatlan forma, legendás lámpák. A 911 kabrióval élmény kanyargós országutakra tévedni

Autópiaci szakértők szerint a 911 kabriók ára az utóbbi néhány hónapban szabadult el látványosan, így akár rövid távon is nagyot lehet(ett) kaszálni egy jól időzített vásárlással. Várhatóan a következő hónapokban is folytatódik az áremelkedési trend, így érdemes lehet megfontolni egy Porsche 911 kabrió vásárlását. Már ha van rá keret.

Vigyázat az amerikai példányokkal

A 911 kabrió különösen Amerikában volt népszerű, a teljes legyártott mennyiség kétharmadát a tengerentúlon adták el. Ott bőven találni eladó példányt, de ezekkel az autókkal nem árt vigyázni: nemcsak a motorjuk gyengébb (231 helyett 207 lóerős), többnyire a szervizelésüket is elhanyagolták.

A tipikus Porsche-belső az első pillanattól kezdve garantálja a jó hangulatot

Az Európában eladott 911-esekkel sokkal jobb vásárt lehet csinálni, a 3,2 literes bokszermotorral a tökéletesség határát súrolja az autó. Bőven van benne kraft a sportos autózáshoz, de visszafogott utazóautóként is megállja a helyét. Az első példányok különösen hangulatosak, mert ezekben a tető még biztosan kézi működtetésű, az elektromos vezérlés (opcióként) 1987-ben jelent meg.

Rozsda? Az meg mi?

A Porsche karosszériája a hagyományoknak megfelelően galvanizált, a rozsdásodást legfeljebb csak hírből ismeri. A hosszú évtizedek óta csiszolt forma igazi örökzöld, saját korszakának valószínűleg legmutatósabb kabrióját tisztelhetjük a 911-esben.

A 3,2 literes bokszermotor 231 lóerős teljesítményt ad le, ennél több szemérmetlen túlzás lett volna

Az ajtók trezorszerűen, lemezes kongás nélkül csukódnak, az üléspozíció eszményi a kormány mögött. A léghűtéses bokszermotor hangja a slusszkulcs elfordításának pillanatától elvarázsolja a vezetőt, a benne való gyönyörködéshez kötelező azonnal hátrahajtani a tetőt.

Jobb egyedül

A Porsche 911 kabrió tipikusan olyan autó, amellyel jobb egyedül elindulni, az anyósülésen szövegelők vagy (a nem létező) majrévasat szorongatók csak zavarják az élményt. Aki retteg, annak nincs is helye a 911-esben, mert a fordulatszámmérő gyorsan belenyal a 4000-es tartományba, ahonnan még bőven van tartaléka a motornak. Nem csoda, hiszen a 284 Nm-es legnagyobb nyomatékát 4300-nál adja le.

Az elektromos tetőműködtetés csak 1987-ben jelent meg opcióként, de kézzel is remekül lehet boldogulni

A 231 lóerős teljesítmény az alacsony, 1201 kilós üres tömeggel és a fantasztikus futóművel együtt garantálja az örökké emlékezetes vezetési élményt. A 911-es úgy húzza át magát a kanyarokon, hogy az egy mai sportmodellnek is becsületére válna, egyszerűen nem lehet ráunni.

Kompromisszummentes sportosság – 

ezt kínálja a 911-es, aki egyszer kipróbálta, többé nem akar szabadulni tőle. Minden porcikájában olyan, amilyennek egy 911-esnek lennie kell, még a vászontető is maga a tökély: feszesen, zörgésmentesen tart, és hatékonyan tartja távol a kabintól a zavaró szélzajt.

1983 és 1989 között 25 726 példány készült az autóból, ennek jó részét Amerikában adták el

Nagyszerű választás volt a Porsche részéről az ötfokozatú kézi váltó is, pontos, rövid úton jár, de a vásárlást fontolgatók figyeljenek arra, hogy lehetnek vele problémák. Megbízhatóbbnak számít az 1987-es modellévtől bevezetett G50-váltógeneráció, de ez csak kukacoskodás: ezt a Porschét a gyerekbetegségeivel együtt is nagyon lehet (és kell) élvezni.

Copyright – 2015  MPS

Kommentek

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

Sztrájkbizottság alakult a győri Audinál

Sztrájkbizottságot alakított az Audi Hungaria Független Szakszervezet (AHFSZ), miután bizalmi értekezletén elutasította az Audi Hungaria Zrt. új ajánlatát.

Olasz buszbaleset: eddig nem találtak műszaki hibát

Az olasz rendőrség eddig semmilyen tárgyi bizonyítékot nem talált arra, hogy meghibásodott volna a Veronánál múlt héten súlyos balesetet szenvedett magyar autóbusz – közölte Girolamo Lacquaniti, a veronai közúti rendőrség parancsnoka.

Csökkent a forgalom, de alig javult a levegőminőség

Jelentősen csökkent az autóforgalom, de csak kis mértékben javult hétfőn a levegő minősége a fővárosban, a riasztási fokozat fenntartása ezért továbbra is indokolt.

Használt autó: gyógyítás 6000 forintból

Összesen 6000 forintba került, hogy használt autónk tisztesen működő motorja hirtelen megtáltosodjon. A megoldást sokan ismerhetik, a többiek fontolják meg a mi esetünket.

Bravúrosan tért vissza a Toyota a WRC-be

Másfél évtized kihagyás után őrjítő eredménnyel tért vissza a Toyota a rali-világbajnokságba. Majd később elválik, a mázli vagy a felkészültség dominált.

Megbuktatták a Forma-1 urát, távozik Bernie Ecclestone

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media elmozdította pozíciójából az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t, ezt maga az angol üzletember jelentette be hétfő este.

Sebességkorlátozás jöhet a szmog miatt

Ha nem javul a levegő minősége Budapesten, akár sebességkorlátozást is bevezethetnek.

F1: Vettel már úgy beszél, mint Räikkönen

Sebastian Vettel hamar kiesett a Bajnokok Tornája egyéni versenyében még szombaton.

Fejét vették egy Ladának a somogyi tolvajok

A Patalom külterületén lebukott fatolvajok hatósági jelzés nélküli Ladájától kicsordul a könny az ember szeméből, írja a sonline.hu, és nagyon igazuk van.

Egyre több városban van szmogriadó, itt a következő

Debrecenben a szálló por légköri koncentrációjának 24 órás átlagértéke két egymást követő napon, mind a három mérőállomáson túllépte a riasztási küszöbértéket, ezért a város polgármestere hétfő délután elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.