Vezettük: Lamborghini Diablo VT Roadster

Vezettük: Lamborghini Diablo VT Roadster

Szerző: Franz-Peter Hudek levél küldés  Koncz Dávid levél küldés 
Dátum: 2015.08.24. 12.49

492 lóerő, zseniális tetőmechanizmus – a Lamborghini Diablo VT Roadster kétségkívül a legkülönlegesebb sportkocsik egyike.

323 km/h – csukott targatetővel ennyi az 1995 végén bemutatott Lamborghini Diablo VT Roadster végsebessége, ezzel a világ második leggyorsabb kabriója volt. Csak a nagy olasz rivális, a Ferrari F50 tudta felülmúlni 325 km/h-s végsebességgel, ez a csata tényleg csak nüanszokon dőlt el.

Jól tartja magát

Az általunk kipróbált példány is a gyártás elejéről való, vagyis csaknem húszéves, de olyan féltő gondoskodással vigyáztak rá, hogy a kor egyáltalán nem látszik rajta. A Marcello Gandini által tervezett Diablo amúgy lehetne még idősebb is, mert a kupé már öt évvel a kabrió előtt, 1990-ben bemutatkozott a Countach utódjaként, de a nyitott tetős verzió sokáig nem akart megérkezni.

Egy zseniális trükknek köszönhetően a Diablo teteje mindig kéznél van

Míg a Diablo eleje többé-kevésbé visszafogottnak mondható, és itt-ott a Honda NSX-re vagy a késői Lotus Espritekre emlékeztet, a hátulja maga a megtestesült autós pornó. Legalább húsz centivel szélesebb itt a karosszéria, mint elöl, minden egyes él és vonal telitalálat.

Nagyszerű ötletek

Gandini az ötletekkel sem spórolt, különleges megoldások teszik igazán egyedivé a nyitott tetős Diablót. Ezek közé tartoznak például a Countachból átvett, felfelé nyíló ajtók, de még nagyobb bravúr a motor irányába hátratolható targatető. Amilyen egyszerű, olyan nagyszerű ötlet: a működtetése pofonegyszerű, mégis mindig kéznél van a tető.

Olyan széles a hátulja, hogy beteríti a képernyőt

A látványos ajtók hátránya, hogy a beszálláshoz rettentő széles küszöböket kell átlépni, a jó mélyre csavarozott ülések sem könnyítik meg a manővert. Meglepő, hogy amilyen letaglózó kívülről a Diablo, annyira egyszerű és szögletes belül, a forma helyett itt a funkcióé a főszerep.

Bömböl, ahogy kevesen tudnak

A slusszkulcs elfordítására azonnal életerős üvöltéssel reagál az 5,7 literes V12-es motor, amelynek 492 lóerős csúcsteljesítményéhez 580 Nm-es nyomaték társul. Férfias autó a Diablo, elindulni nem könnyű vele, a kuplungot legalábbis csak a Lance Armstrong-féle, a Tour de France emelkedőin edződött, betonkemény combú bringások tudják erőlködés nélkül benyomni.

Aki a V12-es motort akarja nézegetni, annak előre kell tolnia a tetőt

Ha sikerül elindulni, a Diablo többek között közvetlen szervós kormányzásával, és nagyon hatékony fékrendszerével varázsolja el a vezetőt, az ötfokozatú kézi váltó pontosan, kontrollált erővel kapcsolható.

Figyelni kell a hátuljára

A széles hátsó könnyen okozhat meglepetéseket, a városi forgalomban azon aggódva telik az első néhány perc, hogy a hátulja nem akad-e fel valamire. Vagy hogy egy nagyobb gázfröccs nem tarol-e le néhány gyalogost.

Nem túl fantáziadús műszerek, belül kifejezetten visszafogott a Diablo

Alacsony fordulaton visszafogottan mormog a V12-es, de minden gyökeresen megváltozik, amint a fordulatszámmérő megközelíti a hétezres tartományt. Itt elszabadul a pokol – a mosolyt pedig nem lehet letörölni a bent ülők arcáról. A motor egyébként nem igényel különösebb törődést, a városon belüli elhúzódó fotózást is túlmelegedési problémák nélkül bírta.

Összkerékhajtás a jó tapadásért

A modell nevében szereplő VT a Visco Traction rövidítése – ez viszkókuplungos állandó összkerékhajtást takar, 85 százalékos nyomatékaránnyal a hátsó tengelyen. Ezt egészíti ki egy adaptív csillapítórendszer, amely négy állásban, akár manuálisan is állítható.

A Marcello Gandini-féle formaterv előtt még ma is illik leborulni

A Diablo meglehetősen ritka, annak ellenére, hogy a Lamborghini 11 éven keresztül, 1990-2001-ig gyártotta. Összesen 2903 darab készült belőle, ezek java része féltve őrzött kincs.

Copyright- 2015  MPS

Kommentek

  • Guevara

    “ez viszkókuplungos állandó összkerékhajtást takar” Hátööö, izé… pont a viszkó miatt nem lehet állandó az összkerékhajtás. Egyébként érdekes hogy pont ezt a “béna” rendszert tették egy Lambóba, mielőtt megjönne az első hajtás is már kész a baj.

  • zoldfulu2000

    Guevara: a Lambók sosem a biztonságról szóltak. Így viszont nagyon kellemesen riszálta a fenekét a Diablo (az első need for speed reklámvideójában nagyon impozáns ahogy riszál, miközben izomból gyorsul is). Egyébként tényleg nem állandó 4wd a rendszer.

Mit tud 100 000 km után a Škoda Octavia?

Nem kíméltük a szerkesztőség tartóssági tesztjére Scout kivitelben és kétliteres dízelmotorral érkező Octaviát. A 100 000 kilométeres nyúzás végére a közkedvelt kombi hibáira is fény derült.

Mennyit javult ötven év alatt a Mercedes?

Az állólámpásnak nevezett W114-essel a Mercedes-Benz 1968-ban vetette meg a lábát a nagypolgári autók piacán. A mai napig ezt az örökséget és a csillaggal járó büszkeséget hordozza az E-osztály.

Nincs ennél gyorsabb madár

Szárnya van, de nem madár. Nem is repülő. A Tesla Model X a felső kategóriás autók közé fészkelt be. Hétüléses, és gyorsabb, mint a gondolat. Két fecske már csinál nyarat?

Elég 510 lóerő a BMW M3 ellen?

Korábban kategóriájának királyává koronázták a Nordschleifén, most versenytársai ellen kell bizonyítania az Alfa Romeo Giulia QV sportlimuzinnak. Ha a BMW M3 Competition és a hasonlóan izmos Mercedes-AMG C 63 S modell ellen szeretne bizonyítani, akkor az olasznak többet kell mutatnia egy gyors körnél a zöld pokolban.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.