Vezettük: Lamborghini Diablo VT Roadster

Vezettük: Lamborghini Diablo VT Roadster

Szerző: Franz-Peter Hudek levél küldés  Koncz Dávid levél küldés 
Dátum: 2015.08.24. 12.49

492 lóerő, zseniális tetőmechanizmus – a Lamborghini Diablo VT Roadster kétségkívül a legkülönlegesebb sportkocsik egyike.

323 km/h – csukott targatetővel ennyi az 1995 végén bemutatott Lamborghini Diablo VT Roadster végsebessége, ezzel a világ második leggyorsabb kabriója volt. Csak a nagy olasz rivális, a Ferrari F50 tudta felülmúlni 325 km/h-s végsebességgel, ez a csata tényleg csak nüanszokon dőlt el.

Jól tartja magát

Az általunk kipróbált példány is a gyártás elejéről való, vagyis csaknem húszéves, de olyan féltő gondoskodással vigyáztak rá, hogy a kor egyáltalán nem látszik rajta. A Marcello Gandini által tervezett Diablo amúgy lehetne még idősebb is, mert a kupé már öt évvel a kabrió előtt, 1990-ben bemutatkozott a Countach utódjaként, de a nyitott tetős verzió sokáig nem akart megérkezni.

Egy zseniális trükknek köszönhetően a Diablo teteje mindig kéznél van

Míg a Diablo eleje többé-kevésbé visszafogottnak mondható, és itt-ott a Honda NSX-re vagy a késői Lotus Espritekre emlékeztet, a hátulja maga a megtestesült autós pornó. Legalább húsz centivel szélesebb itt a karosszéria, mint elöl, minden egyes él és vonal telitalálat.

Nagyszerű ötletek

Gandini az ötletekkel sem spórolt, különleges megoldások teszik igazán egyedivé a nyitott tetős Diablót. Ezek közé tartoznak például a Countachból átvett, felfelé nyíló ajtók, de még nagyobb bravúr a motor irányába hátratolható targatető. Amilyen egyszerű, olyan nagyszerű ötlet: a működtetése pofonegyszerű, mégis mindig kéznél van a tető.

Olyan széles a hátulja, hogy beteríti a képernyőt

A látványos ajtók hátránya, hogy a beszálláshoz rettentő széles küszöböket kell átlépni, a jó mélyre csavarozott ülések sem könnyítik meg a manővert. Meglepő, hogy amilyen letaglózó kívülről a Diablo, annyira egyszerű és szögletes belül, a forma helyett itt a funkcióé a főszerep.

Bömböl, ahogy kevesen tudnak

A slusszkulcs elfordítására azonnal életerős üvöltéssel reagál az 5,7 literes V12-es motor, amelynek 492 lóerős csúcsteljesítményéhez 580 Nm-es nyomaték társul. Férfias autó a Diablo, elindulni nem könnyű vele, a kuplungot legalábbis csak a Lance Armstrong-féle, a Tour de France emelkedőin edződött, betonkemény combú bringások tudják erőlködés nélkül benyomni.

Aki a V12-es motort akarja nézegetni, annak előre kell tolnia a tetőt

Ha sikerül elindulni, a Diablo többek között közvetlen szervós kormányzásával, és nagyon hatékony fékrendszerével varázsolja el a vezetőt, az ötfokozatú kézi váltó pontosan, kontrollált erővel kapcsolható.

Figyelni kell a hátuljára

A széles hátsó könnyen okozhat meglepetéseket, a városi forgalomban azon aggódva telik az első néhány perc, hogy a hátulja nem akad-e fel valamire. Vagy hogy egy nagyobb gázfröccs nem tarol-e le néhány gyalogost.

Nem túl fantáziadús műszerek, belül kifejezetten visszafogott a Diablo

Alacsony fordulaton visszafogottan mormog a V12-es, de minden gyökeresen megváltozik, amint a fordulatszámmérő megközelíti a hétezres tartományt. Itt elszabadul a pokol – a mosolyt pedig nem lehet letörölni a bent ülők arcáról. A motor egyébként nem igényel különösebb törődést, a városon belüli elhúzódó fotózást is túlmelegedési problémák nélkül bírta.

Összkerékhajtás a jó tapadásért

A modell nevében szereplő VT a Visco Traction rövidítése – ez viszkókuplungos állandó összkerékhajtást takar, 85 százalékos nyomatékaránnyal a hátsó tengelyen. Ezt egészíti ki egy adaptív csillapítórendszer, amely négy állásban, akár manuálisan is állítható.

A Marcello Gandini-féle formaterv előtt még ma is illik leborulni

A Diablo meglehetősen ritka, annak ellenére, hogy a Lamborghini 11 éven keresztül, 1990-2001-ig gyártotta. Összesen 2903 darab készült belőle, ezek java része féltve őrzött kincs.

Copyright- 2015  MPS

Kommentek

  • Guevara

    “ez viszkókuplungos állandó összkerékhajtást takar” Hátööö, izé… pont a viszkó miatt nem lehet állandó az összkerékhajtás. Egyébként érdekes hogy pont ezt a “béna” rendszert tették egy Lambóba, mielőtt megjönne az első hajtás is már kész a baj.

  • zoldfulu2000

    Guevara: a Lambók sosem a biztonságról szóltak. Így viszont nagyon kellemesen riszálta a fenekét a Diablo (az első need for speed reklámvideójában nagyon impozáns ahogy riszál, miközben izomból gyorsul is). Egyébként tényleg nem állandó 4wd a rendszer.

Nem a fáradtság okozhatta a magyar buszbalesetet

Magyar sofőrök vezették azt az autóbuszt, mely neki hajtott egy felüljàró tartóoszlopànak Olaszorszàgban.

Megszületett a Forma-1-es sztárbébi

Világra jött a Red Bull-csapatfőnök Christian Horner és az egykori Spice Girls-tag Geri Halliwell közös gyermeke.

A magyar srác, aki visszaszerezte első autójat

A nap legmeghatóbb története Attiláé, aki visszavásárolta a család egykori BMW-jét.

Ha villámgyorsan elugranál síelni, akkor ez a te autód!

Jon Olsson profi síelő megválik szeretett kompresszoros Lamborghinijétől, mert egy négyüléses autóra van szüksége.

Ma megveheted a botrányos bokszoló Bugattiját

Floyd Mayweather fehér Bugatti Veyronja új gazdát keres ma egy aukción. A híres bokszoló 2700 kilométerrel az órájában ad túl a szupersportautón.

Hihetetlen, hogy úszta meg a balesetet ez a motoros

A becsapódás után az autóba kapaszkodott, majd felül a csomagtartóra a motoros.

F1: Így csapat Hülkenberg a Renault-val

Nico Hülkenberg a Force Indiát elhagyva 2017-től a Renault első számú pilótájaként folytatja F1-es pályafutását. Az új autóra még egy hónapot várnia kell, de a tavalyi modellel már ment pár kört. Panorámavideó.

Transitokkal küzd London levegőjéért a Ford

A Ford szerint nagyban csökkentené a városban, csúcsidőben futkorászó furgonok villanyosítása a levegő minőségének javulását.

Hiánypótoló oktatóvideó: hogyan töltsük fel az Alfa 4C-t ablakmosóval

Három elemből álló tölcsér és csavarhúzó is szükségeltetik ahhoz, hogy ablakmosóval töltsük fel a gyönyörű Alfa Romeo 4C-t.

F1: 2020-tól annyi Silverstone-nak?

A silverstone-i pályát tulajdonló BRDC cáfolta, hogy 2019-ben utolsó alkalommal rendeznék meg a Brit Nagydíjat.

Könnyfakasztóan csodálatos, V12-es motorpornó egy Toyota orrából

Ritkán látni ilyen formában a Toyota csodálatos V12-es motorját, pedig a hangja mellett a látvány is szívet melengető.

Szállítórobotokkal kacérkodik a Mercedes-Benz

Mit keresnek a robotok egy Sprinter rakterében? Hány szállítórobotot képes elnyelni egy furgon? Mindkét kérdést megválaszoljuk!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.