Olasz csődörélmény 400-szoros áron!

Alfa a Ferrari ellen

Szerző: Autó Magazin levél küldés 
Dátum: 2015.05.12. 15.07

Adva van két klasszikus talján sportkocsi. Menetdinamikájuk hasonló, megjelenésükben sincs radikális eltérés. De az árkülönbség, az letaglózó?


Már mindent végigzongoráztunk, mindent leírtunk, amikor egyszer csak beüt a felismerés: a mindössze 165 példányban gyártott Ferrari 250 GT Berlinetta SWB nem ötször, nem is tizenötször, de még nem is ötvenszer drágább összehasonlító tesztünk másik főszereplőjénél, a Bertone által tervezett Alfa Romeo 2000 GT Veloce típusnál. Az árkülönbözet megmagyarázhatatlan 452-szeres, természetesen a hihetetlenül kívánatos Ferrari javára.

Megrendelnéd az Autó Magazint? Kattints ide!

Nem volt ez persze mindig így: új korukban a 250 GT alig szinte fillérre pontosan háromszor annyiba került, mint a nemes vonalú Alfa. Pusztán menetteljesítményeit tekintve azonban még ez sem volt indokolt: a maranellói kupé 8,2 másodperc alatt gyorsult 100 km/órára, végsebessége 250 km/óra volt. Ezzel szemben a torinói legény 9,0 másodpercet és 200 km/órát mutathat fel. Nem mindegy persze, miből fakad a dinamizmus: az Alfa motorja kétliteres, négyhengeres, míg a Ferrari orrában egy háromliteres, tizenkét hengeres V-motor robajlik.

De mégis: indokolhatja ez és a rengeteg kifinomult részlet a négyszázszoros vételárat?

A választ megtalálja az Autómagazin júniusi lapszámában, amely már kapható az újságárusoknál.

A veterán olasz párbaj mellett olvashat benne a BMW M4 és a Dodge Challenger R/T csatájáról, teszteljük a Suzuki Vitarát és a következő generációs Opel Astrát, egy karámba terelünk fél tucat városi kisautót, és megvizsgáljuk, gyorsabb lehet-e egy elektromos szuperszedán a világ egyik legsportosabb luxuslimuzinjánál.

Mindez és sok egyéb izgalmas írás az Autómagazin május 12-én megjelenő, új számában. Keresse az újságárusoknál!

HA ONLINE OLVASNÁD AZ AUTÓ MAGAZINT, AKKOR KATTINTS ERRE A LINKRE!.

Kommentek

  • szaboata

    Ha ezt a Comandante megérhette volna…

  • szaboata

    Most nézem:az Alfa nem torinoi,hanem Milánoi,pontosabban Aresei volt akkoriban még.Most az Isten sem tudja mit éppen hol gyártanak.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.