Már mindent végigzongoráztunk, mindent leírtunk, amikor egyszer csak beüt a felismerés: a mindössze 165 példányban gyártott Ferrari 250 GT Berlinetta SWB nem ötször, nem is tizenötször, de még nem is ötvenszer drágább összehasonlító tesztünk másik főszereplőjénél, a Bertone által tervezett Alfa Romeo 2000 GT Veloce típusnál. Az árkülönbözet megmagyarázhatatlan 452-szeres, természetesen a hihetetlenül kívánatos Ferrari javára.

Megrendelnéd az Autó Magazint? Kattints ide!

Nem volt ez persze mindig így: új korukban a 250 GT alig szinte fillérre pontosan háromszor annyiba került, mint a nemes vonalú Alfa. Pusztán menetteljesítményeit tekintve azonban még ez sem volt indokolt: a maranellói kupé 8,2 másodperc alatt gyorsult 100 km/órára, végsebessége 250 km/óra volt. Ezzel szemben a torinói legény 9,0 másodpercet és 200 km/órát mutathat fel. Nem mindegy persze, miből fakad a dinamizmus: az Alfa motorja kétliteres, négyhengeres, míg a Ferrari orrában egy háromliteres, tizenkét hengeres V-motor robajlik.

De mégis: indokolhatja ez és a rengeteg kifinomult részlet a négyszázszoros vételárat?

A választ megtalálja az Autómagazin júniusi lapszámában, amely már kapható az újságárusoknál.

A veterán olasz párbaj mellett olvashat benne a BMW M4 és a Dodge Challenger R/T csatájáról, teszteljük a Suzuki Vitarát és a következő generációs Opel Astrát, egy karámba terelünk fél tucat városi kisautót, és megvizsgáljuk, gyorsabb lehet-e egy elektromos szuperszedán a világ egyik legsportosabb luxuslimuzinjánál.

Mindez és sok egyéb izgalmas írás az Autómagazin május 12-én megjelenő, új számában. Keresse az újságárusoknál!

HA ONLINE OLVASNÁD AZ AUTÓ MAGAZINT, AKKOR KATTINTS ERRE A LINKRE!.