Olasz csődörélmény 400-szoros áron!

Alfa a Ferrari ellen

Szerző: Autó Magazin levél küldés 
Dátum: 2015.05.12. 15.07

Adva van két klasszikus talján sportkocsi. Menetdinamikájuk hasonló, megjelenésükben sincs radikális eltérés. De az árkülönbség, az letaglózó?


Már mindent végigzongoráztunk, mindent leírtunk, amikor egyszer csak beüt a felismerés: a mindössze 165 példányban gyártott Ferrari 250 GT Berlinetta SWB nem ötször, nem is tizenötször, de még nem is ötvenszer drágább összehasonlító tesztünk másik főszereplőjénél, a Bertone által tervezett Alfa Romeo 2000 GT Veloce típusnál. Az árkülönbözet megmagyarázhatatlan 452-szeres, természetesen a hihetetlenül kívánatos Ferrari javára.

Megrendelnéd az Autó Magazint? Kattints ide!

Nem volt ez persze mindig így: új korukban a 250 GT alig szinte fillérre pontosan háromszor annyiba került, mint a nemes vonalú Alfa. Pusztán menetteljesítményeit tekintve azonban még ez sem volt indokolt: a maranellói kupé 8,2 másodperc alatt gyorsult 100 km/órára, végsebessége 250 km/óra volt. Ezzel szemben a torinói legény 9,0 másodpercet és 200 km/órát mutathat fel. Nem mindegy persze, miből fakad a dinamizmus: az Alfa motorja kétliteres, négyhengeres, míg a Ferrari orrában egy háromliteres, tizenkét hengeres V-motor robajlik.

De mégis: indokolhatja ez és a rengeteg kifinomult részlet a négyszázszoros vételárat?

A választ megtalálja az Autómagazin júniusi lapszámában, amely már kapható az újságárusoknál.

A veterán olasz párbaj mellett olvashat benne a BMW M4 és a Dodge Challenger R/T csatájáról, teszteljük a Suzuki Vitarát és a következő generációs Opel Astrát, egy karámba terelünk fél tucat városi kisautót, és megvizsgáljuk, gyorsabb lehet-e egy elektromos szuperszedán a világ egyik legsportosabb luxuslimuzinjánál.

Mindez és sok egyéb izgalmas írás az Autómagazin május 12-én megjelenő, új számában. Keresse az újságárusoknál!

HA ONLINE OLVASNÁD AZ AUTÓ MAGAZINT, AKKOR KATTINTS ERRE A LINKRE!.

Kommentek

  • szaboata

    Ha ezt a Comandante megérhette volna…

  • szaboata

    Most nézem:az Alfa nem torinoi,hanem Milánoi,pontosabban Aresei volt akkoriban még.Most az Isten sem tudja mit éppen hol gyártanak.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Régen jobb volt a BMW?

A 02-es széria óta tekintjük a BMW-t sportos márkának. Az aktuális hármas sorozat a bizonyíték rá, hogy a bajorok azóta sem tunyultak el.

Mit tud 100 000 km után a Škoda Octavia?

Nem kíméltük a szerkesztőség tartóssági tesztjére Scout kivitelben és kétliteres dízelmotorral érkező Octaviát. A 100 000 kilométeres nyúzás végére a közkedvelt kombi hibáira is fény derült.

Mennyit javult ötven év alatt a Mercedes?

Az állólámpásnak nevezett W114-essel a Mercedes-Benz 1968-ban vetette meg a lábát a nagypolgári autók piacán. A mai napig ezt az örökséget és a csillaggal járó büszkeséget hordozza az E-osztály.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.