A Sanghaji Autószalonon a Citroën bemutatta a márka prémium modelljeit egybegyűjtő DS-sorozat legújabb tagját, a DS5-öst. Formailag egy kombira emlékeztet a legújabb DS, de igazából nem az, sokkal inkább egy egyedi formájú középkategóriás modell, pont olyan, mint az Opel Signum volt. Ez ugyan nem jó ómen, mert az a kocsi már nincs.

Ügynökünk jelenti Vörös Kínából (Made in China)

Luxuskombival támad a Citroën 1


Gajdán Miklós kollégánk, az Év Autója zsűritagja, társlapunk, az autóMAGAZIN újságírója a Shanghai Autószalonra utazott ki Kínába.

Átfogó beszámolóját a következő autóMAGAZIN-ban találják meg az olvasók. Az internet azonban nem vár a nyomdára: a Nyugat küldötte a vezess.hu-n blogolja végig küldetését.

A DS5 nem egy vadiúj formára alapoz, hanem a 2005-ben bemutatott C-SportLounge karosszériáját alakították a mostani igényekhez. De ez nem baj, hiszen a koncepcióautó kiemelkedő, 0,26-os alaktényezővel bírt és ugyanaz akart lenni, mint most a DS5: kényelmes, nagyméretű, sportos túraautó.

2005-ben állították ki a C-Sportlounge-t

2005-ben állították ki a C-Sportlounge-t


4,52 méter hosszú és 1,85 méter széles a DS5, így középkategóriás modellek ellen léphet fel a francia gyártó. Ha prémium autók között keresgélünk, akkor a Mercedes C-osztályt, a BMW 3-ast, az Audi A4-et stb. találjuk ebben a méretben. A kocsi csomagtartója 465 literes.

A Citroën modellek esetében most először a PSA Hybrid4 hajtásrendszere kerül az autóba, amelyről annyit árultak el, hogy 200 lóerő és a szén-dioxid-kibocsátása csak 99 g/km, ám ezek alapján szinte biztosak vagyunk benne, hogy ugyanaz, amely idéntől rendelhető a Peugeot 3008-hoz is.  

Ott a kocsi első kerekeit 163 lóerős (300 Nm) dízelmotor hajtja, míg a hátsó kerekeket pörgetik a villanymotorok, amelyek együttes állandó teljesítménye 27 LE, ám rövid időre 37 LE csúcsteljesítményt is produkálhatnak. Az agymotorok forgatónyomatéka az előbbiek szerint 100, illetve 200 Nm.

Kombiszerű karosszériával

Kombiszerű karosszériával


A 200 lóerős, illetve 500 Nm nyomatékú szabadidő-autó széndioxid-kibocsátása a szabvány szerint csak 99 g/km. Fogyasztása pedig szintén laborban mérve csupán 3,8 liter gázolaj 100 kilométerre vetítve.

A Citroën DS5 2011 végén kerül forgalomba, olyan extrákkal mint a head up display, intelligens kipörgésgátló, videórendszerrel kombinált, véletlen sávelhagyásra figyelmeztető berendezés vagy adaptív fényszórók, amelyek a környező forgalomhoz igazítják a lámpák fénycsóváját.

Anyagaink a 2011-es Shanghai Autószalonról