Láttam már hasonló közlekedési lámpákat valahol máshol is, de Sanghajban (igazi kiejtése Sángáj, h nélkül!) nem ritka kivételek ezek, teljesen általános a használatuk. Nincs sárga fény, a helyén négyzet alakú kijelzőt látni, amin az jelenik meg, mennyi idő van még lámpaváltásig. Ha éppen piros, az utolsó tíz másodpercre visszaszámol a lámpa, majd zöldet ad.

Ügynökünk jelenti Vörös Kínából (Made in China)


Gajdán Miklós kollégánk, az Év Autója zsűritagja, társlapunk, az autóMAGAZIN újságírója a Shanghai Autószalonra utazott ki Kínába.

Átfogó beszámolóját a következő autóMAGAZIN-ban találják meg az olvasók. Az internet azonban nem vár a nyomdára: a Nyugat küldötte a vezess.hu-n blogolja végig küldetését.

A zöld végén ennél bonyolultabb mutatványt ad elő, mert a visszaszámolással egyidejűleg, az utolsó három másodpercben a zöld fény villogni kezd, ezzel nyomatékosítva, hogy abba kell hagyni az áthajtást.

Piros nincs, csak türelemre intő stopper

Piros nincs, csak türelemre intő stopper


Hasonlót mellékelnek egyes gyalogoslámpákhoz is, azzal a különbséggel, hogy hiába mutat zöldet a lámpa, a gyalogos nem lehet biztos benne, hogy néhány tucat robogó és kerékpár nem keresztezi az útját. Utóbbiakra ugyanis az jellemző, hogy úgy viselkednek, mintha totálisan színvakok lennének, mennek akkor is ha zöld, akkor is, ha piros a lámpa, és a forgalom iránya sem különösebben aggasztja őket, ha úgy van dolguk simán mennek szembe az áradattal.

A forgalom egyébként csak helyenként sűrű, egyébként nem összehasonlítható Budapestével. Ahol sűrű, ott úgy lelassul azonban, hogy nem érdemes az autó elé ugrós öngyilkosság gondolatával sem foglalkozni. Kivéve zebrán?

A robogó Kínában remekül helyettesíti a Ducatókat, Transportereket is


Anyagaink a 2011-es Shanghai Autószalonról