Én reggel nyolckor (ami odahaza délután kettő) sajnos még a világ legföldhözragadtabb nevű közlekedési eszközén, a detroiti emberszállítón (people mover) ültem, de ez nem gátolta meg az autószalon közönségét abban, hogy hangosan tapsoljon az észak-amerikai kontinens frissen megválasztott év autójának. Azaz év autóinak. Azaz év autójának és év teherautójának (truck), mert hogy itt ilyet is választanak. És miért is ne választanának egy olyan országban, ahol a legnagyobb darabszámban épp egy truck fogy, tavaly megint a Ford F-sorozat volt a piaci listavezető.

Állítólag azért nyert a 2011-es Explorer, mert személyautó alapokra épül

Állítólag azért nyert a 2011-es Explorer, mert személyautó alapokra épül


Most viszont nem ez, hanem egy másik Ford, az új Explorer lett a győztes. A döntőben a Jeep Grand Cherokee-val és a Dodge Durangóval szemben győzött az Explorer, amiből decemberi piacra dobása óta több mint tízezer darabot adtak el Észak-Amerikában.

A Volt is december óta kapható, ebből egyelőre 360 darabnál tart a kiszállítás és az idén 100 éves Chevrolet számára nem is jöhetett volna jobbkor a kitüntetés. Főleg, mivel a Volt a nagy ellenfelet, az Európában év autójának választott Nissan Leafet utasította maga mögé a döntőben, ahova kettejükön kívül még a Hyundai Sonatát juttatta be a zsűri. Idén tízezret, 2012-től évi 45 ezret akarnak eladni a Voltból, ami év végén megérkezik Európába is. Nekünk persze eszünkben sincs várni addig, még ezen a héten vezetjük.

Detroit belvárosának egyetlen tömegközlekedési eszköze, az emberszállító

Detroit belvárosának egyetlen tömegközlekedési eszköze, az emberszállító


A minden évben kiosztott díjat egyébként 49, napilapoknál és magazinoknál, internetes oldalaknál, rádió- és televízióállomásoknál dolgozó újságíró ítéli oda az Egyesült Államokból és Kanadából. Valaki igazán megkérhetné őket arra is, hogy adjanak egy rendes nevet a people movernek.