Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:415.0 Ft
Dízel:420.0 Ft

Rászállnak a biztonsági övre a rendőrök

Szerző: levél küldés
Dátum: 2012.09.11. 10:00
Szeptember második hetében kerül sor az európai rendőrségi szövetség, a Tispol  "Seat Belt" akciójának végrehajtására . A kifejezetten a biztonsági öv és a gyermekbiztonsági ülés használatának ellenőrzésére irányuló kampány a hetedik az idei Tispol-akciók sorában - tudatta a rendőrség baleset-megelőzési honlapja.

Európa-szerte hétfőtől vasárnapig (azaz szeptember 10-től 16-ig) tartanak az ellenőrzések, az egyes országok azonban önállóan választják ki a végrehajtás napjait. Magyarországon szeptember 11. és 13. között, azaz kedden, szerdán és csütörtökön folyik a fokozott ellenőrzés. Az akció országos szintű, ennek megfelelően a fővárosban, valamennyi megyében és a gyorsforgalmi útjainkon egyaránt számítani lehet akcióra.

A kiemelt ellenőrzések oka, hogy Európában a gyorshajtás és az ittas vezetés mellett a biztonsági öv (és gyermekülés) használatának elmulasztása számít a közutak legfőbb gyilkosának. Magyarországon az övhasználat aránya az elmúlt években fejlődött ugyan, de még mindig nem éri el az európai uniós tagállamok átlagát.

Vezess.hu Top cikkek

Cikk nyomtatása

15 hozzászólás

Kapcsolódó lap.hu oldalak

comment15 hozzászólás

husky - 2012.09.11   18:49

Teljesen felesleges.. mert aki becsatolt öv nélkül sérülést szenved, azzal fizettesenek ki minden kórházi költésget. A Hugradai buszbalestben is szinte mindenki túlélte volna, ha lett volna öv az utasoknak!
A Volvo már 30 éve bebizonyított egy kamionburulási kísérletettel, hogy az elszálló, övet nem hasnzáló utasbábu agyonütötte a söfőrbábut! Ez mindent elmond.
A be nem között gyerkőc hátulról a szélvédőn át fog az útra csapódni vagy felkenődik az üléstámlára. Életbenmaradás szinte nulla!
Az övet jól be kell állítani és nem folyt meg senkit. Sajnos jó 10 éve engem is és anyukámat is az öv meg a dupla légzsák mentett meg úgy 95 km/óránál elébünk jött a 4-es útra egy tápkeveretőtől egy faszkalap, aki nem ismerte fel a stoptáblát. Kicsit fájt a mellkasunk, leporoltuk magunkat és kimásztunk. A mentősök rövid vizsgálat után el is engedtek. Persze a kaszni sem mellékes!! A modern raktári targoncák és munkagépek még jobbak, mert BE SEM LEHET INDÍTANI, amig nincs bekapcsolva az öv.

CoIie - 2012.09.11   17:50

"Remélem az autósok után végre a bringásokra és a gyalogosokra is rászállnak!" Remélem a motoro"sokk" sem maradnak ki, mert amit művelnek az embertelen és ezerszer (élet)veszélyesebb, mint az öv nem használat!

HakapesziM - 2012.09.11   17:43

Másfél millát mentem javarészt öv nélkül. Ebben volt két közepesen súlyos balesetem, megúsztam ép bőrrel - öv nélkül. De ismerek olyat aki öv nélkül már nem élne. Van kollégám, aki meg övvel nem élne, mert levágta volna a fejét, ha be van kötve. Mindenki döntse el mit mer bevállalni. Sokan dohányoznak, aztán meghalnak tüdőrákban - sajnos ilyen is volt a környezetemben. Mások isznak - magam sem vetem meg - és elviszi őket a máj/hasnyálmirigyrák. Az övet sem igen használom, de tisztában vagyok a veszélyeivel.

mrlujoak - 2012.09.11   15:55

Elvira78 - 2012.09.11 // 11:10:

Ez nettó és tömör hülyeség!
Oldalütközésnél nem csak akkor kell védenie az embert, amikor az a támadó felület felé gyorsul (jóesetben az oldallégzsákba és függénylégzsákba érkezik), hanem amikor átlendül az ütközés után. Ekkor is a helyén kell tartani az utast, különben átrepül a másik ülésre. Gondolom ecsetelnem sem kell milyen sérüléseket szerezhet magának az utas, vagy a másik utasnak, akire ráesik.
Emellett arra is fel kell készülni, hogy egy oldalirányú behatás után az autó felborul. Ilyenkor is az ülésben kell tartani az utast. Mindezt csak a biztonsági öv tudja ellátni!

Milyen műszaki hiba indokolhatja az öv mellőzősét?!
A mechanikusan kapcsolható övcsat minden műszaki hibát kiküszöböl. Néha előfordul, hogy beragadhat az övcsat, ami inkább karbantartás hiányára vezethető vissza, de nem mérvadó, és pláne nem okot adó tényező az öv mellőzésének.

Pokol - 2012.09.11   14:17

Jogos ,és teljesen egyet értek azzal hogy azt is ellenőrizék.Csak hogy akkor a rendőrök is használják az övet,mert a kék csík a kocsi oldalán nem védi meg őket a haláltól.Nem beszélve a vezetés közbeni telefonálásról sem.Jó lenne ha ők is be tartanák a szabályokat mint ahogy a mezei autóstól el várják.Pl Autópályán való várakozás,pláne szembe a forgalommal "radaroztak az M3-on a bagi pihenő után",füvön való parkolás,járműforgalom elől elzárt területen való parkolás "szintén radarozás céljából.

További 10 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

1
Gumifüst gombnyomásra

Gumifüst gombnyomásra

Az elektronikus segédrendszerek korát éljük, lassan tényleg elvész a vezetés élménye, és előre beprogramozott útvonalak maradnak ...

F1: Videós összefoglaló a Kínai Nagydíjról

A SkySports F1 csatornája össze tudott szedni másfél percet, amit végignézve úgy tűnik, megérte leülni a tévék elé vasárnap délelőtt. ...

F1: Íme a legcikibb hiba, amit kezdő pilóta elkövethet

Gerhard Berger nem jó előjellel kezdte pályafutását a Benetton csapatnál, az autóba ülve sikerült letörnie a visszapillantó tükröt. ...

A nap képe - Nico Rosberg a cukiság bajnoka

A fotón Nico Rosberg az edzés utáni lazító masszázst élvezi épp, de a cukiságmérőt a csapat macskája, Rocky tolja a piros mezőbe. ...

F1: Räikkönent nagyon felbosszantották

Kimi Räikkönen nagyon unja, hogy gyengébb eredményeit sokan motivációhiánnyal kapcsolják össze.


Lamborghini, a szivárvány színeiben

Nekem ez már túl sok. Döntsétek el Ti, hogy menő vagy sem ez a papagáj Gallardo.


Vadászelefánt

A GL 63 AMG babérjaira tör a Hennessey által tuningolt Cadillac Escalade. Nagy különbség, hogy az amerikai óriás utólag is felhergelhető ...


Dögös lányok akiknek lehozták a csillagot!

Csillagra vágytak, és megkapták! De szerencsére nem kozmikus méretben, csupán a négykerekűek univerzumában.


F1: Érik a börtön Ecclestone-nak?

Csütörtökön kezdődik Bernie Ecclestone tárgyalása Németországban, a vesztegetéssel vádolt üzletember számára nem túl jók a kilátások. ...


7
Merci-rajzás Csákváron

Merci-rajzás Csákváron

Szépen csettegtem kifelé a kertünkbe, amikor belebotlottam ezekbe a Mercedes buszokba, Csákvár határán, az Isten háta megett.


2
150 milliárdot költünk új buszokra

150 milliárdot költünk új buszokra

Az elöregedett autóbuszpark korszerűsítésére 150 milliárd forintnyi keret áll rendelkezésre, amelyből a következő években évi ...


Egészen elképesztő Lada reklámok a múltból

Agyad eldobod, hogy anno milyen reklámfilmekkel kínálták a Ladákat. Csak erős idegzetűeknek és márkarajongóknak!


F1: Drámai formajavulás előtt a McLaren

A McLaren nem izgulja túl a Kínában mutatott gyenge formát, a csapat szerint a gyárban már elkészültek azokkal a fejlesztésekkel, ...


Még mindig a Toyota a legnagyobb

Ahogy a tavalyi évzárásnál, 2014 első három hónapja után is a Toyota került ki győztesen a General Motors-al és a Volkswagennel ...


Modern kisbusz a Kamaztól

Van a dolog mögött némi turpisság: az oroszok a brazilokkal fogtak össze, hogy világszínvonalú kisbuszokat gyárthassanak.


F1: A benzintől táltosodott meg Alonso?

A Red Bull arra gyanakszik, hogy a Ferrari kínai javulása a csapat új üzemanyagának köszönhető. A Total sem pihen.